28 مارس, 2024
در مورد سفر به وان و ارمنستان بیشتر بخوانید

در مورد سفر به وان و ارمنستان بیشتر بخوانید

در مورد سفر به وان و ارمنستان بیشتر بخوانید.

موزه تاریخ ارمنستان   The History Museum Of Armenia

موزه تاریخ ارمنستان یکی از جاذبه های دیدنی پرطرفداری است که در میدان جمهوری قرار دارد . این موزه بزرگ از بخش باستان شناسی ، قوم شناسی و مردم شناسی تشکیل شده که هریک بخشی از تاریخ و فرهنگ غنی این سرزمین را به معرض نمایش گذارده اند . این موزه در سال ۱۹۲۰ میلادی یعنی یکصد سال پیش راه اندازی شد و تا به حال مجموعه ای بالغ بر چهارصد هزار اثر ارزشمند تاریخی را در خود جای داده است . بخش مردم شناسی و قوم شناسی نیز موزه بسیار جالب توجه است و در آن با اشکال مختلف پوشاک و البسه مردم منطقه در ادوار مختلف آشنا خواهید شد . در بخش دیگری نیز ، فرش ها و گلیم های دستبافت هنرمندان این کشور نگهداری می شود که تماشای آن بسیار جالب خواهد بود .

پارک عشاق  Lover’s Park

پارک عشاق یکی از زیباترین پارکهای این شهر در تور ارمنستان ست که در حدود دویست سال قدمت داشته و همواره دارای اسامی متفاوتی بود . در قرن هجدهم این مکان را کوزم پارک  می نامیدند  و بعد از جنگ جهانی دوم  نام آن به احترام شاعر مشهور روس ، پارک پوشکین گذاشته شد . سپس در سال ۱۹۷۰ میلادی نام آن به بارکاموتیون به معنای دوستی تغییر یافت . در نهایت مدتی پس از استقلال ارمنستان و اعلام جمهوری ارمنستان نام آن به پارک عشاق تغییر پیدا کرد . و علت انتخاب این نام قرار های عاشقانه ای بود که در این مکان انجام می شد . پیشنهاد می کنیم حین اقامت در این شهر حداقل یکبار از این پارک زیبا و سرسبز دیدن کنید . امروزه بسیاری از فستیوال ها و جشن های ملی و همچنین برحی از بزرگترین کنسرت های موسیقی و فستیوال در این مکان برگزار می گردد .

کلیسای کاتولیک ایروان  Katoghike Church

به اعلام سفر باتو ، کلیسای مریم مقدس یکی از مهم ترین و تاریخی ترین کلیساهای موجود در کشور ارمنستان است که تاریخ ساخت آن به قرون وسطای باز می گردد . این کلیسا در قرن سیزدهم میلادی ساخته شده ، اما در سال ۱۹۳۶ میلادی و در دوران حکومت شوروی سابق ویران ش ، و تنها قسمت هایی از محراب و مجموعه آب انبار آن سالم باقی ماند اما در دهه های اخیر مورد بازسازی قرار گرفت و به یکی از جاذبه های دیدنی شهر ایروان تبدیل شد  .

دژ وان ، بزرگ‌ترین قلعه سنگی منطقه

این دژ باکوه بر روی ارتفاعات مشرف به خرابه‌های شهر سه هزار ساله اورارتو واقع شده و قدمت آن به پیش از میلاد مسیح باز می گردد . این قلعه با سنگ های بازالتی و آجر ساخته و تعجب آور است که با گذشت هزاران سال و حتی بعد از وقوع زلزله مهیبی که حدود ده سال پیش رخ داد ، سالم باقی مانده است . در اطراف این دژ ، برج ساردور  قرار دارد که در آن کتیبه‌های مربوط به دوران اورارتو به چشم می خورد . این کتیبه‌ها به سه زبان پارسی کهن ، بابلی و ایلامی نگاشته شده که تاریخ دانان و باستان شناسان  آن را به خشایارشا فرزند داریوش نسبت می دهند که در قرن پنجم پیش از میلاد نوشته شده است . در طول این چند هزار سال این کتیبه‌ها از نابودی در امان مانده‌اند و تمام حروف و اجزایشان کاملا سالم باقی مانده است ، و همین موضوع این منطقه و شهر وان را به یکی از شهر های باستانی و جذاب کشور ترکیه تبدیل نموده است .

جزیره آختامار ، جزیره عشق

جزیره آختامار در تور وان سفر باتو یکی از سه جزیره موجود در دریاچه وان است که دارای طبیعت و چشم اندازی بسیار زیباست . جاذبه اصلی این جزیره وجود کلیسای باستانی در آن است که آن را کلیسای صلیب مقدس می نامند و قدمتش به سال  ۹۱۵ باز می ‌گردد و تا به امروز سالم باقی مانده است . معماری این کلیسا بسیار زیباست و بر روی دیوارهای آن داستان هایی از کتاب مقدس انجیل به تصویر کشیده شده است .

قلعه هوساپ

قلعه هوساپ از دیگر آثار باستانی شهر وان است که تاریخ و قدمت آن به قرون وسطی باز می گردد . این قلعه در امتداد رودخانه هوساپ ساخته شده و قدمت آن به سال ۱۶۴۳ میلادی باز می گردد .  این قلعه دارای چهل برج بوده و همچنین دارای مسجد و چندین اقامتگاه است . معماری این قلعه به گونه ای است که دسترسی به بالای آن کاری مشکل بوده و مهاجمان برای فتح آن می بایست از سه حیاط دیوار کشی شده عبور می کردند در بخش پایینی نگهبانان قرار داشتند همچنین دیوارهای طولانی و مرتفع و این چهل برج  وظیفه محافظت از قلعه را بر عهده داشتند .

موزه وان

این موزه یکی از دیدنی ترین و غنی ترین موزه های کشور ترکیه است که در آن  آثار به‌جا مانده از دوره‌های تاریخی پیش از میلاد مسیح نظیر اورارتیان ، رومیان ، سلجوقیان و عثمانیان به چشم می خورد . در حیاط این موزه سنگ قبرهای اورارتیانی با کتیبه‌هایشان به نمایش در آمده که بخش جذاب این موزه است .

 

ما در فایل دی جدیدترین آموزش ها را برای شما فراهم نموده ایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *