28 مارس, 2024

بهترین رژیم غذایی برای تقویت مغز

بهترین رژیم غذایی :صبحانه برای تقویت مغز

فایل دی : بهترین رژیم غذایی:ما دوست نداریم با آنچه مورد علاقه‌ی ماست، بازی شود. اما در راستای حرکت اندام‌ها، مغز در صدر همه قرار دارد. برای افزایش قدرت مغز ، رژیم غذایی یکی از اصلی‌ترین راهکارهایی است که هرکسی می‌تواند از آن استفاده کند. در ادامه شمارا با بهترین برنامه غذایی ممکن برای سلامت و افزایش قدرت مغز آشنا می‌کنیم.

 

خوردن: جو ریز با بلوبری‌ها، توت فرنگی و کمی دارچین و یک فنجان قهوه.

پایه و اساس مصرف غلات برای وعده‌ی صبحانه تاثیر شگفت‌انگیز آن برای مغز است که خطر ابتلا به آلزایمر را تا ۵۳٪ کاهش می‌دهد.

قرار دادن آن دانه‌های فوق‌العاده با بلوبری و توت فرنگی از تاثیری فوق العاده‌ای برای مغز برخوردار است که مزایای فراوان دیگری را نیز به صبحانه اضافه می‌کند: با توجه به مطالعات انجام شده در زمینه‌ی مغز و اعصاب، فلاونوئیدها که در انواع توت‌ها وجود دارد به طور قابل توجهی زوال شناختی مغز را کند می‌کند.

با توجه به تحقیقاتی از دانشگاه Wheeling Jesui، اضافه کردن کمی دارچین نه تنها حس‌هایتان را تقویت می‌کند، بلکه حافظه را نیز بهبود می‌بخشد. نکته آخر که البته اهمیتش کمتر از مابقی موارد نیست: قهوه است. تحقیقی در مجله‌ی تغذیه به چاپ رسید نشان داد که مصرف کافیین (همراه با یک رژیم غذایی سالم) در مسائل شناختی موثر است و همچنین می‌تواند کاستی‌های مربوط به سن، حافظه و حواس را کندتر کند.

ناهار برای تقویت مغز

 

خوردنی: سالاد کوینولا با انتخابی از لوبیاها و سبزی‌ها.

فرصت‌های بی‌پایان با این الگوی ساده بی‌انتها می‌شود. اگر به یک تشویق نیاز دارید، گزینه‌ی مورد علاقه ما سالاد تبوله غله کامل با نخود و اسفناج است.کوینولا در اینجا به عنوان دومین غلات کامل برای روز است. انواع لوبیا همچنین بخشی از رژیم غذایی ذهن هستند، که میزان سه وعده در هفته توصیه می شود.

اما ستاره‌های واقعی نمایش سبزی‌ها هستند. محققان مرکز پزشکی دانشگاه RUSH دریافتند که افزودن سبزی‌های برگ‌دار مانند(اسفناج، کلم پیچ، چغندر و غیره) به رژیم غذایی به کاهش زوال شناختی کمک می‌کند.

شرکت‌کنندگان مطالعه که روزانه یک تا دو وعده از سبزی‌ها را استفاده می‌کردند، ذهنی ۱۱ سال جوان‌تر از سن واقعی خود داشتند.

عصرانه تقویت کننده مغز

خوردنی: یک مشت آجیل برای اعضای داخلی بدن، وضع روحی و قلب شما عالی است.

مطالعه اخیر که در مجله آمریکایی تغذیه بالینی به چاپ رسید، نشان داد افرادی که مقدار زیادی آجیل می‌خورند مغزشان ۵- ۸ سال جوانتر از کسانی که آجیل نمی‌خورند، است.

خاطرات آجیل خواران نیز واضح‌تر بود. مطالعه مشابه نشان د÷اد افرادی که حدودا ۶۰ گرم گردو در روز و به مدت ۶ هفته مصرف می‌کنند در مقایسه با کسانی که گردو نمی‌خورند در مهارت‌های استدلالی شفاهی بهتر از دیگران عمل می‌کردند.

گرچه ۶۰ گرم آجیل به نظر می‌رسد، اما حداقل ۱۰ گرم آجیل در روز مصرف کنید.

بیشتر بخوانید : رژیم لاغری مخصوص شخصیت شما

شام مخصوص سلامت مغز

خوردنی: برنج قهوه‌ای با سبزیجات را با حرارت زیاد و در زمان کم (روش بهم زدن آتشی) بپزید. ماهی یا مرغ، هرکدام را با این روش بپزید.

برنج قهوه‌ای یک سوم وعده‌ی غله کامل در روز (که خوردید!) محسوب می‌شود. افزودن ماهی و مرغ یک شاخص دیگر از رژیم ذهنی است. (ماهی سرشار از امگا ۳ DHA که نشان داده شده خطر بیماری زوال عقل را ۴۷ ٪ کم می‌کند، می‌باشد.)

آن را با یک وعده از سبزیجات همراه کنید. حتی بهتر است: بسیاری از دستورات غذایی با روش بهم‌زدن آتشی شامل زنجبیل تازه هم شود. با توجه به تحقیقات منتشر شده در مجله پزشکی و مبتنی بر شواهد، زنجبیل دقت و حافظه را بهبود می‌بخشد و به طور کل فرآیند شناختی در زنان میانسال را افزایش می‌‌دهد.

اگر مقداری برنج قهوه‌ای اضافه کنید، این ماهی سالمون وحشی شیرین و تند با پیاز و گوجه فرنگی کاملا متناسب است.

بیشتر بخوانید : رژیم لاغری سریع

دسر ویژه افزایش قدرت مغز

خوردنی: در یک کلام: شکلات

محققان دانشگاه ایتالیا L’Aquila and Mars (بله، کمپانی شکلات) از مردم خواستند که نوشیدنی‌های شامل ترکیبات کاکائو سالم را روزانه به‌مدت هشت هفته بنوشند. مصرف‌کنندگان کاکائو بهبودهای چشمگیری در عملکرد مغزشان داشتند. بله، این نتیجه ازسوی یک کمپانی شکلات کمی مشکوک به‌نظر می‌رسد. اما مانند این مطالعه، مطالعات بسیاری وجود دارد که تاکید می‌کند شکلات برای شما خوب است.

بدین منظور از شکلات‌های شیرین شیری در حمایت از تلخ‌ترین شکلات‌ها که می‌توانید میل کنید، صرف‌نظر کنید. هر چیزی با بیشتر از ۶۵ ٪ کاکائو عالی است.

 

ما در فایل دی جدیدترین آموزش ها را برای شما فراهم نموده ایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *