19 آوریل, 2024

قیمت بلیط هواپیما برای کودک و نوزاد چگونه محاسبه می شود ؟

قیمت بلیط هواپیما برای کودک و نوزاد چگونه محاسبه می شود ؟

تهیه بلیط هواپیما برای کودکان و نوزادان با توجه به ایرلاین های مختلف ، متفاوت از سایر افراد می باشد . ما شما را در این مقاله با این تفاوت ها آشنا خواهیم نمود پس تا انتهای مقاله با ما همراه شوید .

همه ما هنگام تهیه بلیط هواپیما متوجه تفاوت قیمت در ایرلاین های مختلف شده ایم این تفاوت های قیمت دلایل زیادی می تواند داشته باشد ، اما نکته حائز اهمیت این است که قیمت بلیط هواپیما برای کودک و نوزاد با توجه به این تفاوت ها، ممنوع می باشد  زیرا قیمت بلیط برای کودکان و نوزادان به صورت درصدی از قیمت بلیط محاسبه می گردد.

البته باید توجه داشته باشید که به نوزاد صندلی تعلق نمی گیرد و پدر یا مادر نوزاد باید تا انتهای مسیر نوزاد را در بغل بگیرند ولی داشتن شماره بلیط برای نوزاد با وجود اینکه صندلی به اون تعلق نمی گیرد یک امر ضرروی است.

 

نحوه محاسبه قیمت بلیط هواپیما برای کودک و نوزاد در پرواز های چارتری به چه صورت است ؟

  • در پروازهای چارتری برای کودک با سن حداکثر 2 سال حدود ده درصد از کل قیمت بلیط برای بزرگسال است که به منظور مالیات و عوارض و بیمه هوایی می باشد و باید در فرودگاه تهیه شود.
  • قیمت بلیط چارتر برای کودکان بالای دو سال برابر با قیمت بلیط افراد بزرگسال است چرا که تعداد صندلی ها توسط چارتر کننده از پیش خریداری شده و برای شرکت که بلیط چارتر عرضه می کند تفاوتی ندارد که سن مسافر چقدر باشد.
قیمت بلیط هواپیما برای کودک و نوزاد

قیمت بلیط هواپیما برای کودک و نوزاد

نحوه محاسبه قیمت بلیط هواپیما برای کودک و نوزاد در پرواز های سیستمی به چه صورت است ؟

  • قیمت بلیط هواپیما برای نوزاد زیر دو سال حدود 15 درصد از قیمت بلیط هواپیما برای بزرگسالان است البته باید توجه داشت که به نوزاد صندلی تعلق نمی گیرد.
  • قیمت بلیط هواپیما برای کودکان 2 تا 12 سال حدود 67 درصد قیمت بلیط هواپیما برای افراد بزرگسال می باشد .
  • برای افراد بالای 12 سال نیز مانند بزرگسالان باید بلیط تهیه گردد.

 

نکاتی که هنگام سفر با هواپیما با کودکان و نوزادن باید به آن توجه داشت :

  • سعی کنید زمان خواب کودکتان با زمان پرواز یکی باشد ، زیرا در این صورت از گریه های کودک و بهانه گیری های آنها در خبری نیست و موجب رنجش و آزار دیگران نیز نخواهید شد .
  • اگر کودک شما از شیشه شیر استفاده می کند بهتر است برای راحتی خودتان چندین شیشه شیر آماده داشته باشید ، زیرا امکان شستشوی شیشه شیر در هواپیما دشوار است .
  • بهتر است اسباب بازی ها و خوراکی های مورد علاقه کودک خود را به همراه داشته باشید که در صورت گریه کودک خود بتوانید با آنها کودک خود را سرگرم کنید
  • بعضی از هواپیماها دارای مکانی برای تعویض پوشک نوزاد هستند ، پس بهتر است از مهماندار هواپیما این موضوع را سوال کنید .
  • اگر قرار است با نوزاد سفر کنید بد نیست نیم ساعت زودتر از زمان اعلام شده به فرودگاه بروید. با این کار این فرصت را پیدا می کنید که درصورت مشکل مثلا تعویض پوشک نوزاد زمان مناسب داشته باشید. تمام فرودگاه ها اتاقی به نام اتاق مادر و کودک دارند که امکانات لازم برای مراقبت از کودک مثل امکان تعویض پوشک، شیر دادن به نوزاد و خواباندن نوزاد در آن وجود دارد.
  • در هنگام سفر هوایی با کودک خوردن یک آبنبات و یا خوردن یک لیوان آب فراموش نشود. در مورد نوزادن هم حتما یک پنبه در گوش نوزاد قرار دهید تا درد گوش کودک را التیام ببخشید.
بلیط هواپیما برای کودک و نوزاد

بلیط هواپیما برای کودک و نوزاد

از چه سنی می توانید با نوزاد سفر هوایی داشته باشید ؟

براساس قانون ایرلان ها می توانید با نوزادی که بیشتر از 10 روز از تولد آن گذشته است به سفر هوایی بروید اما بعضی از متخصصان کودک می گویند که کودکان زیر دو ماه سفر هوایی نداشته باشند .  زیرا سیستم ایمنی بدن نوزاد بسیار حساس می باشد و داخل هواپیما نیز ممکن است آلوده باشد . البته باید به این نکته توجه داشت که سفر هوایی برای نوزاد کودک با نظر پزشک اطفال امکان پذیر است..

کودک بدون همراه در هواپیما

وقتی می خواهید کودک خود را به دیدن کسی در شهری دیگر بفرستید، اینکه او را تنهایی سوار هواپیما کنید، فکری ترسناک و دور از ذهن خواهد بود. اما جالب است بدانید که فرودگاه ها قانون هایی مربوط به کودک بدون همراه در سفر با هواپیما دارند که با اصطلاح Unaccompanied Minor شناخته می شوند. همه فرودگاه ها قوانین مختص به خود را نسبت به این قانون دارند؛ مثلا اینکه سن کودک چقدر است، محدودیت های پرواز چیست و چه امکاناتی شامل این قانون می شوند. پس بهتر سات قبل از استفاده از خدمات کودک بدون همراه در هواپیما بهتر است قوانین ایرلاین پرواز خود را به دقت مطالعه کرده باشید.

ما در فایل دی جدیدترین آموزش ها را برای شما فراهم نموده ایم

دیدگاهتان را بنویسید