28 مارس, 2024
با 10 شرکت برتر دنیا در زمینه فناوری آشنا شوید

با 10 شرکت برتر دنیا در زمینه فناوری آشنا شوید

با 10 شرکت برتر دنیا در زمینه فناوری آشنا شوید.

مجله فرچون (Fortune) به تازگی اسامی شرکت های تحسین شده و برتر در سطح جهانی را منتشر کرده که برخی از آن ها در زمینه تکنولوژی فعالیت داشته و به همین جهت برای ما نام آشنا هستند. ناگفته نماند که بیش از 38 هزار متخصص، مدیر و تحلیلگر در نظرسنجی فرچون شرکت کرده اند. در ادامه به معرفی 15 غول بزرگ فناوری می پردازیم که رتبه های برتر را در فهرست به دست آورده اند.

1. اپل

شرکت کوپرتینویی موفق شده تا برای چهاردمین سال متوالی در جایگاه اول فهرست Fortune قرار گیرد. همانطور که می دانید اپل بیشتر در زمینه طراحی، توسعه و فروش محصولات الکترونیکی، نرم افزار و خدمات آنلاین فعالیت دارد و تا کنون توانسته تا رکوردهای متعددی را در زمینه های مختلف به ثبت برساند.

2. آمازون

آمازون دومین شرکت تحسین شده و برتر جهان در زمینه تکنولوژی است. این کمپانی که توسط جف بزوس تاسیس شده، یک شرکت چند ملیتی مستقر در سیاتل آمریکاست که بیشتر در حوزه تجارت الکترونیک، رایانش ابری، سرویس های بخش دیجیتال و توسعه هوش مصنوعی تمرکز دارد.

3. مایکروسافت

شرکت بزرگ مایکروسافت که در حال حاضر توسط ساتیا نادلا هدایت می شود، رتبه سوم را در فهرست Fortune دارد. این کمپانی بیشتر به خاطر توسعه، تولید، پشتیبانی و فروش نرم افزارهای کامپیوتری، لوازم الکترونیکی مصرفی، رایانه های شخصی و سرویس های مرتبط شناخته می شود.

4. آلفابت

کمپانی آلفابت (Alphabet) که گوگل را به عنوان شرکت زیرمجموعه خود دارد، توانسته تا رتبه هفتم در فهرست Fortune را به خود اختصاص دهد. آلفابت یک مجموعه چند ملیتی با مرکزیت مانتین ویو در کالیفرنیای آمریکا است که در سال 2015 بنا شده و در حال حاضر مالکیت بخش هایی همچون گوگل ایکس، واحد اتوماسیون خانگی هوشمند به نام نست، کالیکو و لایف لایسنس را در اختیار دارد.

با 10 شرکت برتر دنیا در زمینه فناوری آشنا شوید

5. سیلزفورس
سیلزفورس (Salesforce) یک شرکت نرم افزاری مبتنی بر رایانش ابری است که موفق شده در جایگاه دوازدهم فهرست قرار گیرد. این کمپنی به طور گسترده درآمد خود را از طریق یک سرویس مدیریت ارتباط با مشتری به دست می آورد اما در زمینه فروش مجموعه مکمل از برنامه های سازمانی متمرکز بر خدمات مشتری، اتوماسیون بازاریابی، تجزیه و تحلیل و توسعه اپلیکیشن نیز فعالیت دارد.

6. اکسنچر

جایگاه سی و سوم در فهرست فرچون متعلق به شرکت فناوری اکسنچر (Accenture) است. این مجموعه آمریکایی-ایرلندی در زمینه ارائه خدمات فناوری، مشاوره اطلاعاتی، مشاوره مدیریت، خدمات مدیریت شده، برون سپاری فرایندهای تجاری و امنیت رایانه فعالیت می کند و توانسته تا در سال 2020 میلادی به درآمد 44.33 میلیون دلاری برسد. اکسنچر یکی دیگر از شرکت های تحسین شده در سطح جهان است که عمده کارمندان آن در هند، آمریکا و فیلیپین مشغول به فعالیت هستند.

با مدرنترین شهرهای ایران آَشنا شوید

7. انویدیا

شرکت تراشه سازی انویدیا (Nvidia) در رده سی و هفتم این فهرست قرار دارد. این مجموعه چند ملیتی که در کالیفرنیا آمریکا مستقر شده، عموما در زمینه طراحی واحد SoC برای موبایل و توسعه واحد پردازشی گرافیکی برای بازی های ویدیویی و بازارهای حرفه ای فعالیت می کند.

8. ادوبی

اکثر افراد ادوبی (Adobe) را از روی برنامه ویرایش عکس پرطرفدار و کاربردی فتوشاپ به خاطر می آورند. این شرکت آمریکایی عمدتا روی تولید و توسعه محصولات نرم افزاری چند رسانه ای و دیجیتال تمرکز داشته و توانسته تا جایگاه چهلم در فهرست Fortune را از آن خود کند.

9. آی بی ام

شرکت فناوری International Business Machines یا به اختصار IBM پس از ادوبی در رتبه چهل و یکم قرار گرفته است. این کمپانی که در نیویورک آمریکا مستقر شده، بیشتر در زمینه تولید سخت افزارهای کامپیوتری مشغول بوده و در حال حاضر در بیش از 170 کشور دنیا شعبه فعال دارد.

10. سامسونگ

بالاخره به غول فناوری کره می رسیم. سامسونگ در بخش های مختلفی همچون تولید صنایع شیمیایی، تجهیزات الکترونیکی، تجهیزات پزشکی، نیمه رساناها، خودروسازی و حتی کشتی سازی مشغول فعالیت بوده و خدمات مختلفی را به مشتریان خود ارائه می دهد؛ از جمله تبلیغات، ساخت و ساز، فناوری اطلاعات، خرده فروشی و خدمات مالی. سامسونگ الکترو-مکانیکس، سامسونگ تکوین، سامسونگ سی اند تی، سامسونگ فایر، سامسونگ کارت، سامونگ لایف و چیل ورلدواید از جمله شرکت های تابعه این اَبَرکمپانی کره ای هستند. سامسونگ در رده چهل و نهم فهرست فرچون قرار گرفته است.

ما در فایل دی جدیدترین آموزش ها را برای شما فراهم نموده ایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *