29 مارس, 2024

راه‌هایی برای مقابله با دزدی وای فای

راه‌هایی برای مقابله با دزدی وای فای

۱. جلوگیری از هک شدن وای فای Wi-Fi با به‌­روز رسانی سیستم به صورت پیوسته
تمام بیت‌ها و قطعات شبکه که نیاز به مراقبت و تغذیه دارند را بیابید. روترهای بی‌سیم، لپ­تاپ‌ها، تلفن سانترال، چاپگرها، مودم و هر چیز دیگری در شبکه، باید به­روز نگه‌داشته شود. سخت­‌افزار‌ها، درایو‌ها و نرم­‌افزار‌ها همه در طول زمان، نقاط ضعف امنیتی پیدا می­کنند. این امر موجب ایجاد پیش زمینه‌ای برای هک شدن وای فای Wi-Fi می‌شود، لازم وضروری است همه دستگاه‌هایی که به واسطه وصل شدن به اینرنت، نقطه دسترسی می‌گیرند یا می‌دهند را همواره به‌روز نگه دارید، بخصوص ابزارهایی را که ممکن است وقتی سفر می‌­کنید دیگر در شبکه شما نباشند.

۲. از یک نام وای فای(SSID) مبهم استفاده کنید
دومین راه برای جلوگیری از هک شدن وای فای استفاده از SSID است. برای شبکه‌های خانگی، از نام‌خانوادگی یا هر شناسه آسان که مرتبط با نام مودم یا نام شرکت یا نام خود باشد، در نام شبکه وای فای خود استفاده نکنید. هیچ‌کس لازم نیست بداند که شبکه محلی بی‌سیم(‏WLAN)‏ متعلق به شما است – برای مثال بهتر است از “درخت کاج” به جای “خانواده جانسون” استفاده کنید.

معرفی اولین حافظه ۳۲ ترابایتی شبیه خط‌کش

۳. استفاده از رمزنگاری WPA2 برای بالا بردن امنیت وای فای حداقل کار ممکن است
سومین راه برای جلوگیری از هک شدن وای فای استفاده از رمزنگاری WPA2 است.

گزینه‌های رمزنگاری شما در هر اکسس پوینت بی‌سیم(AP) ‏یا روتر شامل موارد زیر است:

معادل امنیت سیمی(Wired Equivalent Privacy) ==> که از مدت‌ها پیش منسوخ شده‌است
دسترسی وای فای محافظت­ شده (WPA1)‏ ==> “این رمزنگاری نیز منسوخ شده است”
WPA2
WPA1/WPA2
WPA2/WPA3
WPA2 ==> هنوز خوب است و به طور کلی ایمن است. اگر می‌دانید که دستگاه­های سازگار با WPA3 دارید، برای سازگاری با نسخه‌­های قدیمی و استفاده از آخرین رمزنگاری، از WPA2/WPA3 استفاده کنید.

۴. برای افزایش امنیت وای فای گاهی اوقات گذرواژه وای فای خود را تغییر دهید
چهارمین راه برای جلوگیری از هک شدن وای فای تغییر دوره‌ای گذرواژه است.

همه ما هر چند وقت یکبار به مهمانان خود اجازه دسترسی به شبکه‌های وای فای خود را می­‌دهیم. اگر شما بچه یا هم‌اتاقی دارید، برای WiFi-preshared آسان است که به افراد بیشتری انتقال داده شود تا این که در طول زمان این کار را بکنید. “هر6 یا ۱۲ ماه، گذرواژه وای فای خود را تغییر دهید”.

۵. استفاده از گذرواژه‌های قوی در دیگر دستگاه‌های شبکه
پنجمین راه برای جلوگیری از هک شدن وای فای استفاده از گذرواژه قدرتمند است.

اگر دستگاه‌های مهمی در شبکه خانگی خود دارید، مانند ذخیره‌ساز شبکه‌ای یا سرورهای رسانه‌ای، دقت کنید که آن­ها گذرواژه‌­های قوی داشته باشند و هرگز از گذرواژه وای فای برای دسترسی به این دستگاه­ها استفاده نکنید. گذر‌واژه شما باید ترکیبی از اعداد، حروف انگلیسی کوچک و بزرگ، کاراکترهای کیبورد به مانند @ % * # & $ برای افزایش امنیت و عدم نفوذ حتما استفاده کنید.

 

ما در فایل دی جدیدترین آموزش ها را برای شما فراهم نموده ایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *