29 مارس, 2024

استقبال گسترده از طرح پیش فروش سایپا با وجود افزایش قیمت این خودرو سازی

استقبال گسترده از طرح پیش فروش سایپا با وجود افزایش قیمت این خودرو سازی

این میزان استقبال به حدی بود که پس از ۲۴ ساعت اول بیش از ۲۲۰ هزار متقاضی خرید خودرو در این طرح ثبت نام کردند.

به گزارش رسانه کلیک به نقل از ایران جیب، بعد از ابلاغ قیمت‌های جدید خودرو توسط شورای رقابت که متناسب با تورم بخشی ویژه سه ماهه سوم سال ۹۹ صورت پذیرفته بود، شرکت سایپا طی یک بخشنامه 9 مدل از محصولات خود را به صورت پیش فروش و با قیمت‌های جدید به مشتریان عرضه کرد که البته استقبال گسترده خریداران را به همراه داشت.

 

قیمت روز خودرو داخلی 99 

طرح پیش فروش محصولات گروه سایپا با قیمت‌های جدید اعلام شده از سوی شورای رقابت و موعد تحویل نیمه نخست سال ۱۴۰۰، از ساعت ۱۴ روز سه‌شنبه ششم آبان ۹۹ آغاز گردید و با حضور گسترده متقاضیان مواجه شد؛ به نحوی که طی ۲۴ ساعت اول بیش از ۲۲۰ هزار نفر متقاضی خرید این خودروها در طرح جدید شرکت سایپا مشارکت کردند. این در حالی بود که تمامی محدودیت‌های اعلام شده از سوی کمیته خودرو نظیر: هر کد ملی یک خودرو، شرط داشتن گواهینامه، عدم برخورداری از پلاک فعال، عدم ثبت نام در سایر طرح‌های شرکت ایران خودرو و سایپا و …، همچنان فعال بوده و ثبت‌نام کنندگان در این طرح نیز باید از شرایط مذکور برخوردار باشند.

 به نظر می‌رسد اختلاف قیمت چند ده و گاهی بیش از صد میلیون تومانی موجود بین قیمت کارخانه و بهای خودرو در بازار آزاد، همچنان به عنوان یک محرک و انگیزه بالا جهت ثبت نام خودرو عمل کرده و و بسیاری از متقاضیان صرفا نه به دلیل نیاز واقعی، بلکه به جهت بهره‌مندی از این سود بادآورده در طرح‌های پیش فروش شرکت‌های ایران خودرو و سایپا مشارکت گسترده‌ای را به عمل می‌آورند. طی روزهای گذشته و با فروکش کردن افزایش نرخ ارز، قیمت خودروها نیز کاهش یافت؛ به نظر می‌رسد اگر اتفاقات سیاسی-اقتصادی در سطح کلان در راستای ثبات بیشتر و حتی کاهش نرخ ارز باشند، در آینده احتمالا شاهد ریزش بسیار شدید قیمت خودرو در بازار و رسیدن نرخ‌ها حتی به زیر قیمت کارخانه خواهیم بود. در هر صورت امیدواریم بازار خودرو از حالت سرمایه‌ای خارج شده و تنها مصرف‌کنندگان واقعی بتوانند بر حسب نیازشان با قیمت واقعی اقدام به خرید از بازار یا نمایندگی‌های فروش مجاز خودروسازان نمایند.

ما در فایل دی جدیدترین آموزش ها را برای شما فراهم نموده ایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *