19 آوریل, 2024

آموزش سئو در آیلین وب

سئو یا seo همان بهینه کردن و بهبود دادن موتور  جستجو می باشد. همچنین از استفاده از سئو سایت ها را برای بازدید کنندگان آماده می کنند. سئو مخفف search engine optimization می باشد. در ادامه بیش تر به مبحث آموزش سئو آیلین وب پرداخته شده است و درباره ی تعریف و مزایای آن مطالبی آورده شده است.

فهرست مطالب و سوالات:

1- سئو چیست؟

2- چرا آموزش سئو مهم است؟

3- اهمیت استفاده ی کاربراین در سئوی سایت چیست و چه نتیجه ای در بر خواهد داشت؟

4- سئوی سایت چه مراحلی دارد و مهم ترین آن ها کدام ها هستند؟

 

1- سئو چیست؟

در ساده ترین تعریف، سئو مجموعه اقداماتی است که توسط سئو کار انجام می شود و باعث می شود تا یک سایت جزو نتایج اولیه جستجو قرار بگیرد. سئو در طراحی کردن سایت به کار برده می شود و همچنین سئو کار باید به معیار های موتور های جستجو آگاه باشد و بتواند با استراتژی مناسب، سایت و محتوای مورد نظر را با آن معیار ها سازگار بکند. بدیهی است که هر چه سایت به معیار های الگوریتم موتور های جستجو نزدیک تر باشد، در رتبه ی بالا تر و در نتایج اول قرار می گیرد. قرار گرفتن در نتایج اول و بالای فهرست، باعث می شود تا تعامل با سایت بالا تر برود.

همانطور که گفته شد سئو مخفف search engine optimization می باشد. اما در سال های اخیر این مفهوم را به search experience optimization تغییر داده اند. زیرا با پیش رفت موتور های جستجو، رضایت کاربران در استفاده از سایت و میزان تعامل آن ها با سایت به عامل مهمی در رتبه بندی سایت تبدیل شده است. بنابراین فردی که سئوی سایت کار می کند باید تمام معیار های موتور جستجو را بداند و سایت را حداقل با معیار های اصلی سازگار بکند. در نتیجه امروزه یکی از عوامل موثر بر موتور های جستجو و رتبه بندی سایت ها در فهرست جستجو، نتیجه استفاده و میزان رضایت مخاطب از سایت می باشد.

 

2- چرا آموزش سئو مهم است؟

همانطور که گفته شد، سئو نقش بسیار مهمی در بازدید از سایت و نرخ تعامل سایت دارد. هر چه سئو کار حرفه ای تر باشد و سئو را بهتر یاد گرفته باشد و تحت آموزش سئو ی بهتری قرار گرفته باشد، کیفیت کار بالا تری دارد و در نتیجه سایت در مکان های بالا تر فهرست جستجو نمایش داده می شود.  تقریبا تمام کاربر هایی که در اینترنت دنبال چیزی هستند و مطلبی را جستجو می کنند، از موتور جستجوی گوگل استفاده می کنند. البته موتور های جستجوی دیگری مانند بینگ و داک داک گو نیز وجود دارد. می توان گفت تمام موتور های جستجو معیار های تقریبا مشابهی برای رتبه بندی سایت ها دارند. در نتیجه هر چه سئوی سایت مناسب تر و بهتر باشد، بازدید سایت بیش تر خواهد بود. هنگامی که کاربر مطلبی را جستجو می کند، دنبال مطالب و محتوای مفید می باشد. بنا بر این اگر سایتی سئوی مناسبی داشته باشد؛ در ابتدای جستجو قرار می گیرد و کاربر وقت خود را صرف آن سایت می کند و با آن سایت تعامل بر قرار می کند.

این تعامل باعث می شود تا الگوریتم موتور جستجو سایت را مفید تلقی کند و د رنتیجه در بالای لیست به مخاطب نشان دهد. همچنین ممکن است سایت هایی تبلغیاتی در بالای فهرست نشان داده بشوند و به همین دلیل مخاطب دنبال سایتی بگرد که مطالب مرتبط با خواسته ی او. داشته باشد. به همین دلیل نتیجه می شود که سئو بسیار مهم است و با توجه ویژه ای به آن بشود. همچنین اگر مخاطب به صورت طبیعی و از طریق سئوی مناسب جذب سایت بشود، سود بسیار بیش تری برای شرکت حاصل خواهد شد. زیرا الگوریتم گوگل نیز به سایت دیده شدن بیش تر سایت کمک می کند. به همین دلیل اهمیت سئو از تبلیغ کردن بیش تر است و بر تبلیغات برتری دارد زیرا هم هزینه کم تری دارد و هم بازدهی بیش تری نسبت به تبلیغات خواهد داشت.

 

3- اهمیت استفاده ی کاربران در سئوی سایت چیست و چه نتیجه ای در بر خواهد داشت؟

موتور های جستجو روز به روز در حال پیش رفت هستند و معیار های جدید و به روز تری را برای انتخاب سایت های بالای فهرست اعمال می کنند. یکی از این معیار ها، رفتار کاربران در مقابل سایت می باشد. این فناوری که الگوریتم رنک برین یا rank brain نام دارد، وظیفه ی آنالیز و تحلیل رفتار مخاطب با سایت را بر عهده دارد. سپس با استفاده از این آنالیز ها، سایت ها را رتبه بندی می کنند. این ویژگی باعث می شود تا سایت های مفید تر درابتدای لیست قرار بگیرند. به عنوان مثال اگر سایتی در صفحه دوم نتایج موتور جستجو قرار داشته باشد و در بازه های زمانی مختلف، کاربران زیادی از این سایت استفاده کرده باشند، رتبه ی این سایت در فهرست بهتر می شود و در رده های بالایی نتایج جستجو نمایش داده می شود. در نتیجه سئو کار باید به این موارد نیز توجه بکند. همچنین کلمه هایی که توسط کاربر جستجو می شود نقش بسیار مهمی در فهرست نتایج او دارد. بنابر این سئو کار حرفه ای باید این موارد را نیز در نظر بگیرد و باعث بشود تا سایت در رنج بیش تری از جستجو ها به مخاطب پیشنهاد بشود. همچنین از عوامل دیگری که بر سئوی سایت تاثیر می گذارد، مدت زمان حضور کاربر در سایت می باشد. این زمان به کیفیت محتوا بستگی دارد.

4- سئوی سایت چه مراحلی دارد و مهم ترین آن ها کدام ها هستند؟
بدیهی است که سئوی سایت، کاری است که در دراز مدت به نتیجه می انجامد. اما هر چه تکنیک های سئو بهتر انجام بپذیرد و مراحل آن بیش تر رعایت بشود، نتیجه ی سئو زود تر مشاهده خواهد شد. انواع تکنیک ها و استراتژی ها وجود دارد که باعث می شود سایت در هرست جستجو در رده های بالا تر باشد. دو تکنیکی که در ادامه به آن ها اشاره می شود، مهم ترین تکنیک هایی هستند که در سئوی سایت استفاده می شود.

اولین تکنیک، سئو تکنیکال می باشد. این مورد در واقع همان زیر بنا و بستر سایت می باشد. بدیهی است برای نتیجه بهتر و بازدید بیش تر باید سایتی قدرتمند داشته باشیم. به عنوان مثال سایت باید دارای کد نویسی استانداردی باشد و همچنین رعت سایت باید بهینه سازی شود. این موارد در زیر مجموعه سئو تکنیکال قرار می گیرند.

از مراحل دیگر سئوی سایت بازار یابی و آنالیز داده ها می باشد. این مرحله شامل کار های مختلفی از جمله شناختن کلمات کلیدی و آنالیز سایت ها رقبا می باشد. کلمات کلیدی کلماتی هستند که به احتمال بیش تری توسط کاربر جستجو خواهند شد. در نتیجه داشتن محتوای مناسب و آنالیز شده نقش بسیار مهمی در رتبه ی سایت در جستجو خواهد داشت.

 

جمع بندی: سئوی سایت نقش ویژه ای در افزایش بازدید سایت و تعامل آن دارد.

برای سئوی بهتر سایت باید از سئو کار های با تجربه و حرفه ای استفده بشود که آموزش سئو مناسبی دیده باشند. هر چه سئوی سایت بهتری باشد، سایت در نتایج اولیه جستجو به کاربر پیشنهاد خواهد شد.

ما در فایل دی جدیدترین آموزش ها را برای شما فراهم نموده ایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *