29 مارس, 2024

کشف راه ارتباطی مستقیم زیردریایی‌ها با هواپیما

کشف راه ارتباطی مستقیم زیردریایی‌ها با هواپیما

 به نقل از انگجت، عموما زیردریایی‌ها به دلیل محدودیت‌هایی که سیگنال‌های آن‌ها ایجاد می‌کنند، قادر به ارتباط مستقیم با هر چیزی در بالای سطح آب نیستند.

در همین راستا و برای رفع این مشکل، محققان دانشگاه “ام‌آی‌تی”( MIT) یک سیستم بی‌سیم توسعه داده‌اند که می‌تواند داده‌هایی از منبع زیر آب را به هوا مخابره کند.

این سیستم معروف به ” TARF” است، سیگنال‌های “سونار” را به سطح آب ارسال می‌کند و باعث ایجاد لرزش در سطح آب می‌شود.

“سونار”(Sonar) یا ناوبری، دستگاه ردیاب زیردریایی است که طرز کار آن استفاده از انتشار “امواج صوتی” است. علاوه بر ردیابی، این روش معمولا به منظور ناوبری و ارتباط با دیگر یگان‌های شناور و زیر آبی نیز استفاده می‌شود.

دربالای آب، یک رادار با فرکانس بسیار بالا (حدود ۳۰ تا ۳۰۰ گیگاهرتز) قرار دارد که می‌تواند تغییرات مختلف درسیگنال‌ها را دریافت کند.

این سیستم سپس سیگنال‌ها را پردازش می‌کند و به داده‌های ارزشمند تبدیل می کند. همچنین از فرکانس‌های امواج دریا استفاده می‌کند تا تفاوت میان امواج بزرگ و کوچک را بگوید تا محققان موجی را که مدنظرشان است، انتخاب کنند.

این سیستم فعلا قادر به بررسی موج‌هایی با ارتفاع ۱۶ سانتی‌متر است ولی محققان دانشگاه “ام‌آی‌تی” امیدوارند که با پیشرفت کارکرد این دستگاه، استفاده از آن در امواج دریا را میسر سازند.

با استفاده از سیستم جدید، زیردریایی‌ها قادر خواهند بود یافته‌های خود را مستقیما به پهپادها و هواپیماهایی که بالای دریا در حال پروازند، ارسال کنند.

” TARF” می‌تواند امکان انتقال داده‌ها در زیردریایی‌هایی را که کشتی در دسترس ندارند، فراهم سازد.

ما در فایل دی جدیدترین آموزش ها را برای شما فراهم نموده ایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *