19 مارس, 2024
نظرات علی پروین درباره 86دربی

نظرات علی پروین درباره 86دربی

نظرات علی پروین درباره 86دربی

پنجشنبه  هشتاد و ششمین دربی پایتخت برگزار خواهد شد به هر حال مردم 5-6 ماه منتظر این بازی می‌مانند و دوست دارند که تیم مورد علاقه خودشان برنده شود. این بازی از قدیم حساس و مهم بوده و امیدوارم که فردا یک دربی خوب و جذاب شاهد باشیم و مردم چه کسانی که به استادیوم می‌روند و چه افرادی که از خانه این بازی را می‌بینند از دیدن دربی لذت ببرند.

گفت‌وگو با علی پروین بهانه دربی 86 قطعا خالی از لطف نیست. چرا که او همیشه در خصوص این بازی نظراتی دارد که ماندگار است.

آقای پروین شما شرایط این دو تیم را چطور می‌بینید؟

به نظرم هر دو تیم شرایط بسیار خوبی دارند. هم پرسپولیس و هم استقلال با بهترین شرایط روحی روانی وارد دربی خواهند شد. این دو تیم با برد به دربی می‌آیند و همین مسئله باعث می‌شود تا حدس بزنم بازی قشنگی را شاهد خواهیم بود.

ارزیابی شما از وضعیت پرسپولیس و همچنین استقلال در این بازی چه خواهد بود؟

به نظر من قدرت پرسپولیس در این بازی به استقلال می‌چربد البته باید بگویم که استقلال تیم بسیار خوبی است اما نظرم این است که قدرت شاگردان برانکو به شاگردان شفر می‌چربد.

نظر شما در مورد استقلال چیست؟

به نظر من استقلال این روزها تیم بسیار خوبی است که سرعت بازی بسیار زیادی دارد. فکر نمی‌کنم در ایران تیمی سرعت فوتبالش به اندازه استقلال بالا باشد. آنها آنقدر سرعتی بازی می‌کنند که با چند ضربه توپ را به محوطه جریمه حریف می‌آورند و همین مسئله باعث قدرت آنها شده است. بدون شک استقلال رقیب گردن کلفتی برای پرسپولیس خواهد بود.

فکر می‌کنید دربی فردا گل خواهد داشت؟

به نظرم اگر در بازی فردا یک گل رد و بدل شود بازی قشنگی را شاهد خواهیم بود. اگر بخواهند با احتیاط بازی کنند بازی مساوی می‌شود.

وضعیت روحی پرسپولیس را چطور ارزیابی می‌کنید؟

روحیه پرسپولیس بسیار خوب است. البته استقلالی‌ها هم با روحیه به این بازی می‌آیند. آنها الهلال عربستان را شکست دادند و 4 گل به فولاد خوزستان زدند. به نظرم هر دو تیم با روحیه بسیار خوبی به دربی می‌آیند و به همین دلیل بازی قشنگی را شاهد خواهیم بود. فکر می‌کنم دو تیم فوتبال راحتی را انجام دهند چرا که استقلال می‌داند که قهرمان نمی‌شود و پرسپولیس هم می‌داند که قهرمان است و این مسئله باعث خواهد شد تا شاهد حواشی گذشته نباشیم. استقلال به دنبال گرفتن سهمیه آسیایی است و پرسپولیس هم خیالش از قهرمانی راحت است. این مسئله باعث می‌شود دو تیم با استرس کمتری بازی کند.

نظرات علی پروین درباره 86دربی

نظرات علی پروین درباره 86دربی

البته شما قهرمانی زودهنگام پرسپولیس را از اول فصل پیش‌بینی کرده بودید.

بله من همان ابتدای فصل گفتم که پرسپولیس 4-5 هفته زودتر از پایان لیگ قهرمان خواهد شد. الان هم می‌بینید که همین اتفاق رخ داد.

از نظر شما تاثیرگذارترین بازیکنان دو تیم، کدام بازیکنان هستند؟

بازیکنان دو تیم همگی تاثیرگذار و مهم هستند البته از پرسپولیس باید بگویم که علی علیپور امسال سرحال و قبراق است و کار را برای مدافعان حریف سخت خواهد کرد. در تیم استقلال هم امید ابراهیمی بسیار آماده است و وریا غفوری که در دفاع راست بازی می‌کند هم خیلی خوب بازی می‌کند. آنها یک بازیکن خارجی هم جدیدا جذب کرده‌اند (تیام) که من شنیده‌ام در یوونتوس بازی می‌کرده است. او خیلی بازیکن خوبی است. مطمئنا هر دو تیم با شرایط خوب به دربی می‌آیند. من همیشه گفته‌ام که هر گاه پرسپولیس و استقلال تیم‌های خوبی بوده‌اند تیم ملی خوبی هم داشته‌ایم و الان هم به حرف من رسیده‌اند.

امروز تولد برانکو ایوانکوویچ است. فکر می‌کنید پرسپولیسی‌ها با برد در بازی فردا می‌توانند به او هدیه تولد بدهند؟

آنها پیش از این با بردهای متوالی در 24 هفته گذشته کادوی تولد برانکو را داده‌اند! انشاالله بعد از بازی فردا با برد و قهرمانی کادوی تولد برانکو را به او خواهند داد.

فردا برای دیدن بازی به استادیوم آزادی می‌روید؟

نه فردا به استادیوم نمی‌روم اما انشالله برای بازی با الوصل در لیگ قهرمانان آسیا که هفته آینده در تهران برگزار می‌شود؛ به ورزشگاه خواهم رفت.

اگر برنامه 90 این هفته را دیده باشید مهدی هاشمی‌نسب درباره انتقال جنجالی‌اش از پرسپولیس به استقلال مطالب جدیدی را بیان کرد.

روز گذشته از طریق رضا ریاضتی به صورت تلفنی با هاشمی‌نسب صحبت کردم. از نظر من او یک بچه باتعصب و باغیرت است که در زمان فوتبال بازی کردنش با همه وجود و توان به زمین می‌رفت البته باید بگویم بیشتر از هر چیزی وقتی دیدم که او این همه قدر پدر و مادرش را می‌داند لذت بردم. دیروز هم که با او صحبت کردم به مهدی گفتم که قدر پدر و مادرت را بدان و در آن صورت هر چه از خدا بخواهی به تو می‌دهد. به مهدی گفتم فوتبال یک موضوع جداست و پدر و مادر یک مسئله مهم دیگر است.

هاشمی‌نسب در این صحبت‌ها عنوان کرد که با این که پرسپولیسی است اما دوست دارد دربی را استقلال ببرد. شما درباره این حرف چه صحبتی دارید؟

مهدی نظرش را داده و من که نمی‌توانم نظر او را عوض کنم. علی پروین دوست دارد پرسپولیس برنده شود و او دوست دارد استقلال، دربی را ببرد. هر کسی نظری دارد؛ بقیه که نمی‌توانند نظر افراد را در این باره تغییر دهند. شما الان در هر خانواده‌ای ببینید چند پرسپولیسی و چند استقلالی دارند. بین خواهر و برادرها هم برای استقلال و پرسپولیس جر و بحث می‌شود. به هر حال این مسائل همیشه هست. کسی نمی‌تواند نظر دیگران را عوض کند.

درباره لیگ قهرمانان آسیا هم صحبت کنید و اینکه در شرایط موجود پرسپولیس می‌تواند از گروهش صعود کند؟

پرسپولیس از این گروه بالا می‌آید و من فکر می‌کنم به همراه السد به مرحله بعد برود اما در مراحل بعد کار سخت‌تر است و در این مراحل باید مراقب بود.

علی پروین پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در آستانه دربی هشتاد و ششم تهران گفت: استقلال این روزها تیم خوبی شده و پرسپولیس شرایط روحی خوبی دارد، امیدوارم بازی زیبایی از کار در بیاید.

ما در فایل دی جدیدترین آموزش ها را برای شما فراهم نموده ایم

1 یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *