28 مارس, 2024
فیسک: تئوری کوشنر مبنی بر پول در برابر صلح مسخره است

فیسک: تئوری کوشنر مبنی بر پول در برابر صلح مسخره است

فیسک: تئوری کوشنر مبنی بر پول در برابر صلح مسخره است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رابرت فیسک روزنامه نگار و تحلیلگر انگلیسی در مقاله خود در روزنامه ایندیپندت به بررسی موضعگیری های بیش از یک سال اخیر دولت آمریکا به ریاست دونالد ترامب و جرد کوشنر داماد و فرستاده ویژه اش به خاورمیانه و تلاش آنها برای تحمیل طرح سازش موسوم به “معامله قرن” پرداخت که بسیاری از تحلیلگران هدف از آن را از بین بردن مسئله فلسطین در مقابل دادن برخی امتیازات اقتصادی برای فلسطینی ها می دانند.

به نوشته رابرت فیسک، دونالد ترامپ از زمان روی کار آمدن 300 میلیون دلار از مجموع 360 میلیون دلار کمک های آمریکا به آژانس کاریابی و امداد رسانی به آوارگان فلسطینی “آنروا” را قطع کرده است که این امر وضعیت فلسطینی ها به ویژه در نوار غزه تحت محاصره رژیم اسرائیل را تهدید می کند.

 

این نویسنده افزود: چندی بعد کوشنر که ناظر بر معامله قرن است، از کمک هایی که در راه است، سخن گفت و وعده زندگی بهتری برای طرف بازنده (براساس این طرح یعنی فلسطینی ها) داد.

فیسک در اشاره به این وعده های کوشنر خاطرنشان کرد: این همان پول در مقابل صلح است؛ به جای زمین در برابر صلح. به اعتقاد کوشنر این پول ممکن است بتواند غرامتی در برابر (چشم پوشی فلسطینی ها از ) قدس به عنوان پایتخت فلسطین و پایان استعمارگری یهودی و حق بازگشت و نظایر آن باشد. این همان راه حل ترامپ است.

وی در عین حال فرصت هایی را که کوشنر از آن حرف می زند، به باد تمسخر گرفت و خاطرنشان کرد: با نگاهی به گذشته و بررسی رویدادهای تاریخی گذشته، این راه حل مسخره به نظر می رسد زیرا ترامب اول قدس را به اسرائیلی ها بخشید و بعد از آن و وقتی فلسطینی ها جرات کردند که از این امر شکایت کنند؛ کمک های انسانی آنها را قطع و آنها را به یاس و ناامیدی سوق داد و بعد از آن، از طریق کوشنر آمد و در راستای طرح معامله قرن، پیشنهاد پول به آنها را –در صورت دست برداشتن از خواسته های خود- داد.

ما در فایل دی جدیدترین آموزش ها را برای شما فراهم نموده ایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *