19 مارس, 2024

ساخت سریال حضرت موسی (ع)

ساخت سریال حضرت موسی (ع)

سریال حضرت موسی(ع) داشت راهش را می‌رفت و در مسیر تولید بود که اجل به فرج‌الله سلحشور مهلت نداد و این کل پروژه را به خطر انداخت. به هر حال سلحشور برگ برنده و انتخاب اول و آخر تلویزیون در آثار مربوط به بنی‌اسراییل بود و طبیعی است که در نبود او دست و دل تلویزیون برای سپردن این سریال پرهزینه به کارگردانی دیگر بلرزد.

بعد از درگذشت کارگردانی که از نظر تلویزیون امتحانش را با ساخت سریال‌های اصحاب کهف و یوسف پیامبر به خوبی پس داده بود، جمال شورجه سازنده فیلم‌هایی مانند روزنه، سی‌و‌سه روز و چندین و چند اثر دفاع مقدسی دیگر با این ادعا که مرحوم سلحشور وصیت کرده تا او ساخت سریال موسی(ع) را پیگیری کند، سکان‌دار خودخوانده پروژه شد. اما در ادامه شورجه هم نتوانست پیشرفتی در روند کار پیش آورد- تا این که او هم بیمار شد و بنابراین کار دوباره خوابید.

بی‌تردید سریال حضرت موسی (ع) یکی از مهم‌ترین پروژه‌های سال‌های اخیر تلویزیون است که هم مدیران صداوسیما و هم کارگردانانی که نامشان برای ساخت سریال مطرح شده، به این امر اذعان دارند. بعد از زنده‌یاد سلحشور که عقیده داشت اهمیت این سریال هم از نظر موضوعی و استراتژیک مصداق دارد و هم از نظر بودجه و هزینه کار؛ جمال شورجه هم بارها گفته که باید نگاهی ویژه به سریال موسی بشود- «کاری که هم از نظر امنیت ملی اهمیت دارد و هم این‌که یک کار ملی و قرآنی استراتژیک است.  و بعد از بیماری شورجه صدا و سیما به دنبال کارگردان جدیدی می باشد تا ساخت فیلم حضرت موسی را به او بسپارد.

ساخت سریال حضرت موسی (ع)

شورجه قبل از بیماری در خصوص دکور این سریال خاطرنشان کرد: حدود 35 درصد از کار، در همان دکور سریال «یوسف پیامبر» تصویربرداری می‌شود؛ اما بخشی از دکور هم باید ساخته شود.

این کارگردان در پایان گفت: کار از جلوه‌های ویژه هم برخوردار است و عظیم‌ترین اثری است که تا به حال تاریخ دنیا به خود دیده و خیلی فراتر از توان ماست؛ البته از لحاظ تکنیکی هم باید خود را بالا بکشیم و امیدواریم با تامین بودجه کافی بتوانیم کار را به خوبی تولید کنیم.

پرطرفدارترین سریال های تلویزیون ایران

شورجه گفت:پروژه موسی(ع) از زمان آغاز پیش تولید به انتخاب عوامل و بازیگران پرداخته و پیش تولید این اثر یکسال به طول خواهد انجامید. به احتمال فراوان فیلمبرداری پروژه ای در ابعاد “موسی (ع) ” حداقل سه سال زمان ببرد.

وی نحوه ساخت این سریال را اینگونه تشریح کرد:حساسیت این پروژه به این جهت است که خداوند در قرآن کریم سوره های فراوانی را در باب داستان حضرت موسی آورده اند و ما سعی کردیم لایه هایی درست از این داستان را بازگو کنیم. ما در ساختار سعی داریم اثری در سطح جهانی ارائه کنیم

وی  درباره انتخاب بازیگر نقش حضرت موسی(ع)  گفت:چهره حضرت موسی(ع) در این سریال نشان داده خواهد شد، منتهی با یک چهره جدید نه با یک بازیگر شناخته شده و همه اینها مستلزم این است که مدیران سازمان ما را بپذیرند و بودجه این اثر فراهم شود تا ما نیز بتوانیم طوری به این حیطه ورود داشته باشیم و از ظرفیت های موجود بهترین استفاده را داشته باشیم.

جمال شورجه در گفت وگوی کوتاهی اعلام کرده که «به لطف خدا در مسیر بهبودی» و «آماده ساخت سریال «موسی(ع)» است. سیداحمد میرعلایی، تهیه‌کننده این سریال اما از حضور کارگردانی دیگر در کنار جمال شورجه خبر می‌دهد.میرعلایی می‌گوید: «حضور یک کارگردان دیگر در کنار آقای شورجه قطعی است، البته هنوز به گزینه قطعی و مشخصی نرسیده‌ایم». تهیه‌کننده حضرت موسی (ع) می‌گوید که بعد از انتخاب کارگردان جدید کار پیش‌تولید آغاز خواهد شد. به عقیده میرعلایی «انتخاب این کارگردان کار دشواری است. کارگردانی که هم باید قابلیت ساخت کارهای فاخر را داشته باشد، هم به کارهای دینی و مذهبی علاقه‌مند باشد و هم وقت آزاد

داشته باشد».

ما در فایل دی جدیدترین آموزش ها را برای شما فراهم نموده ایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *