19 مارس, 2024

روش دانلود از یوتیوب

آموزش روش دانلود از یوتیوب

ابزارهای متعدد و مختلفی برای روش دانلود از یوتیوب و تبدیل ویدئوهای یوتیوب در دسترس‌تان وجود دارد. اگر برنامه‌ی VLC Player را نصب کرده باشید، می‌توانید ویدئوها را با استفاده از آن مستقیما از یوتیوب دانلود کنید.

اگر ترجیح می‌دهید از یک وب‌گاه استفاده کنید، گزینه‌های زیادی وجود دارند که روش دانلود از یوتیوب را حتی از دستگاه‌‌های اندرویدی نیز آسان می‌کنند. هم‌چنین می‌توانید با استفاده از ابزارهای خط فرمان (CMD) بدون دست‌وپنجه نرم کردن با آگهی‌های تبلیغاتی مختلف در وب‌گاه‌ها، ویدئوهای مورد علاقه‌تان را با روش دانلود از یوتیوب تماشا کنید.

یک برنامه‌ی جانبی (extension) مرورگر مفید نیز وجود دارد که اگر از فایرفاکس یا کروم استفاده می‌کنید، می‌توانید از طریق آن دانلود ویدئوهای‌تان را مدیریت کنید. در ادامه روش متفاوت برای دانلود از یوتیوب آمده است.

 دانلود از یوتیوب با استفاده از savefrom.net

آدرس ویدیو مورد نظرتان را کپی کنید پس از رفتن به ویدیو مد نظرتان در یوتیوب لازم است آدرس آن را کپی کنید.این کار را با کلیک کردن در نوار جستجو در بالای مرورگر ، کلیک بر روی ویرایش در نوار فهرست ، و سپس کلیک بر روی Select All. سپس یک بار دیگر بر روی ویرایش کلیک کنید و بر روی Copy کلیک کنید.

آدرس را در کادر مربوطه paste کنید و سپس کیفیت مورد نظر خود را انتخاب و گزینه دانلود را انتخاب نمایید

استفاده از وب سایت دانلودکننده‌‌ی ویدئوهای یوتیوب( روش دانلود از یوتیوب با سایت)

۱. یکی از وب سایت ها یا وب‌گاه‌های دانلودکننده را انتخاب کنید.

می‌توانید با استفاده از وب سایت ها وب‌گاه‌های دانلودکننده، از طریق رایانه یا با استفاده از مرورگر اندروید ویدئوهای دلخواه‌تان را دانلود کنید. این وب‌گاه‌ها با دستگاه‌های iOS کار نمی‌کنند زیرا راهی برای ذخیره‌ی مستقیم ویدئو به دستگاه در این محیط عامل وجود ندارد. وب‌گاه‌های محبوب دانلودکننده عبارت هستند از: Keepvid، Savido، Clipconverter، و Videograbby.

  • اگر می‌خواهید از این وب‌گاه‌ها استفاده کنید، پس حتما به فکر نصب یک مسدودکننده‌ی تبلیغات (ad blocker) باشید. بسیاری از وب‌گاه‌های دانلودکننده از یوتیوب پر از تبلیغات هستند، و برخی از آنها پنجره‌های باز شو (pop-ups) متعددی ایجاد می‌کنند و باعث می‌شوند دائما از جاهای دیگری سر در بیاورید، یا روی دستگاه‌‌تان ابزارهای تبلیغاتی مزاحم (adware) نصب می‌کنند.
  • روش نصب مسدودکننده‌ی تبلیغات به نوع مرورگرتان بستگی دارد.

۲. ویدئوی مورد علاقه‌تان را باز کنید.

به وب‌گاه یوتیوب بروید و صفحه‌ای را که در آن ویدئوی مورد نظرتان قرار دارد، باز کنید. آن صفحه را باز نگه دارید.

  • اگر از اندروید استفاده می‌کنید، می‌توانید ویدئوی مورد نظرتان را در برنامه‌ی یوتیوب باز کنید.

۳. در یک صفحه‌ی دیگر، یکی از وب‌گاه‌های دانلودکننده را باز کنید.

یک صفحه‌ی جدید باز کنید و به یکی از وب‌گاه‌های دانلودکننده بروید. در این مرحله، گزینه‌های فراوان و خوبی وجود دارند، و بیش‌تر آنها کیفیت‌های مختلفی به شما ارائه می‌دهند:

۴. نشانی ویدئو یا همان URL را از صفحه‌ی یوتیوب کپی کنید.

اکنون به صفحه‌ی یوتیوب برشد که ویدئوی مورد نظرتان در آن باز است؛ و نشانی ویدئو یا همان URL ویدئو را از بالای صفحه (همان کادری که آدرس وب‌گاه در آن نوشته می‌شود و در بالاترین جای صفحه قرار دارد) به طور کامل کپی کنید. اگر دستگاه اندروید دارید و از برنامه‌ی یوتیوب استفاده می‌کنید، کلید “‌ Share‌”‌ را بزنید و ‌”‌ Copy link ‌”‌ را انتخاب کنید.

۵. نشانی ویدئو را در کادری که در وب‌گاه دانلودکننده تعبیه شده است، وارد کنید.

وسط همه‌ی وب‌گاه‌های دانلودکننده کادر مخصوصی برای این کار تعبیه شده است. نشانی یا همان URL ویدئو را در آن کادر وارد (Paste) کنید.

۶. دکمه‌ی دانلود را بزنید.

وب‌گاه دانلودکننده نشانی ویدئو را جست‌وجو می‌کند و صفحه‌ای جدید با پیوند (لینک) دانلود باز می‌شود.

  • اگر از Videograbby استفاده کنید، ویدئو به صورت خودکار، در قالب (فرمت) MP۴، و با بالاترین کیفیت دانلود می‌شود.

۷. قالب (فرمت) و کیفیت دانلود دلخواه‌تان را انتخاب کنید.

بیش‌تر وب‌گاه‌های دانلودکننده گزینه‌های دانلود فراوانی برای دانلود ویدئو ارائه می‌کنند. بیشتر قالب‌های (فرمت)‌ ویدئوی به صورت MP۴ هستند، که به عنوان بهترین فرمت برای اجرا در دستگاه‌‌های مختلف شناخته می‌شود. اگر می‌خواهید ویدئوی خود را بعدا در آی‌پد یا آی‌فون نیز داشته باشید، آن را با فرمت MP۴ دانلود کنید.

  • گزینه‌های مختلفی برای کیفیت ویدئوها وجود دارد؛ هم‌چنین برخی از فایل‌ها ممکن است فقط تصویری و برخی دیگر فقط صوتی باشند. بالاترین کیفیت یک فایل که هم صوت و هم تصویر داشته باشد، ۷۲۰p )۷۲۰ x ۱۲۸۰) است. حتی اگر ویدئویی با کیفیت ۱۰۸۰p نیز پیدا کنید، باید صوت و تصویر آن را به صورت مجزا دانلود نمایید، زیرا یوتیوب این‌گونه ویدئوها را به این شکل پردازش می‌کند.
  • اگر فقط حالت صوتیِ یک ویدئو را از یوتیوب می‌خواهید، گزینه‌ی MP۳ را انتخاب کنید.

۸. پیوند (لینک) را بزنید تا دانلود  آغاز شود.

اگر در این حالت، به جای دانلود ویدئو، خودِ ویدئو شروع به نمایش کرد، به مرحله‌ی قبل برشد ( Back را بزنید)، روی پیوند (لینک) کلیک راست کنید، و گزینه‌ی “‌Save link as‌”‌ را انتخاب کنید. فایل ویدئو در دستگاه رایانه یا اندرویدتان شروع به دانلود می‌کند.

۹. ویدئوی دانلودشده‌ی‌‌تان را در دستگاه‌تان به نمایش در آورید.

وقتی دانلود ویدئو به اتمام رسید، آن را با برنامه‌ی پخش‌کننده‌ی دستگاه‌تان را اجرا کنید. چنان‌چه در اجرای آن به مشکل برخوردید، می‌توانید از پخش‌کننده‌های رایگان و متن باز نظیر VLC Player یا MPC-HC استفاده کنید. این برنامه‌ها قالب‌های (فرمت‌ها) مختلف را باز و اجرا می‌کنند و اگر فایل ویدئویی‌تان به درستی دانلود شده باشد، حتما آن را اجرا خواهند کرد

دانلود از یوتیوب با استفاده از ربات تلگرام

اگر هنوز از تلگرام استفاده می‌کنید و به آن دسترسی دارید، با استفاده از ربات تلگرامی  utubebot می‌توانید از یوتیوب فیلم دانلود کنید. این روش برای دانلود ویدئو از یوتیوب موبایل یا اندروید نیز قابل استفاده است.

ما در فایل دی جدیدترین آموزش ها را برای شما فراهم نموده ایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *