28 مارس, 2024
دانستنی های شگفت انگیز خوراکی ها

دانستنی های شگفت انگیز خوراکی ها

دانستنی های شگفت انگیز خوراکی ها

در این پست می خواهیم شما را با مواردی آشنا کنیم که 90 درصد مردم واقعیت را در مورد این خوراکی ها نمی دانند پس با ما همراه باشید.

خرما

آیا می دانستید که خرما هیچ عطر و بویی ندارد؟ به همین دلیل است که آن ها را جدا نگهداری میکنند چون میوه های خشک معمولا بوها رو خیلی سریع به خود جذب میکنند. خرما روی درخت خرما رشد میکند که طول آن ها از ۱۵ تا ۲۵ متر هم میرسد. هر یک درخت به اندازه ۱۰۰ کیلوگرم خرما میدهد.

دانستنی های شگفت انگیز خوراکی ها

دانستنی های شگفت انگیز خوراکی ها

زردچوبه

زردچوبه خشک بیماری آلزایمر را درمان می کند. به همین دلیل است که در هندوستان تنها ۵ درصد از مردم بالای ۶۰ سال مبتلا به بیماری آلزایمر هستند. در حالی که در کشورهای دیگر درصد بیماران آلزایمر بیشتر است.

دانستنی های شگفت انگیز خوراکی ها

زردچوبه

میخک

این ادویه معروف از غنچه خشک درخت میخک به دست می آید. میخک طعم سوخته و عطری قوی دارد. تندی این گیاه در ساقه و عطر آن در قسمت غنچه آن است.

دانستنی های شگفت انگیز خوراکی ها

میخک

خردل

خردل یک ضدعفونی کننده بسیار قوی است و تراوشات ریشه این گیاه حاوی سولفور است که باعث می شود جانوران و آفات از آن فرار کنند.

خردل

کرانبری رسیده مثل توپ پلاستیکی می‌پرد

کشاورزان و مشتریان برای اینکه ببینند کرانبری رسیده، پریدن آن را آزمایش می‌کنند.

 

رنگ خوراکی قرمز که در دراژه اسکیتلز استفاده می‌شود از سوسک پخته تهیه می‌شود

دراژه

کارمین، یا کارمینیک اسید، یک رنگ خوراکی قرمز رایج است که در اسکیتلز، تنقلاتی با طعم توت فرنگی و تمشک و حتی رژلب یافت می‌شود. کارمینیک اسید از سوسک‌ له شده‌ای به نام «Dactylopius coccus» تهیه می‌شود.

فواید شگفت انگیز دعا ها

عسل هیچوقت خراب نمی‌شود
عسل در حالت طبیعی رطوبت کمی دارد و بسیار اسیدی است: دو اصل که در مقابل فساد ماده غذایی مقاومت می‌کند. در محیط اسیدی و خشکی مثل بطری در بسته، باکتری فورا می‌میرد. به همین دلیل باستان‌شناسان کوزه‌های عسل هزاران سال پیش را پیدا کردند که هنوز تازه هستند. نمک، شکر و برنج خام هم ماندگاری ابدی دارند.

 

هویج در اصل بنفش بوده

به گزارش موزه ملی هویج در انگلستان، اولین هویج‌ها شبیه هویج‌های امروزی نبودند. آن‌ها بنفش یا سفید با یک ریشه نازک بودند. هویج‌های نارنجی که امروز می‌خوریم، نتیجه جهش ژنتیکی اواخر قرن شانزدهم هستند.

 

ما در فایل دی جدیدترین آموزش ها را برای شما فراهم نموده ایم

1 یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *