28 مارس, 2024

تعرفه های جدید اینترنت کشور

تعرفه های جدید اینترنت کشور اعلام شد .

پایه “اینترنت غیرحجمی” در دولت گذشته (دولت یازدهم) گذاشته شد اما با توجه به اینکه تصمیم‌گیری در این باره در دقایق پایانی عمر آن صورت گرفت و اعتراض کاربران اینترنتی کشور را به دنبال داشت، وزارت ارتباطات در دولت دوازدهم اقدام به بازنگری تعرفه‌های پیشین کرد.

اینترنت غیرحجمی در واقع مدلی بین اینترنت نامحدود و اینترنت حجمی است؛ براساس مدل مصوب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات “اینترنت غیرحجمی” به اینترنتی گفته می‌شود که دارای آستانه استفاده مصرف منصفانه است.

در واقع اپراتورهای اینترنتی کشور که از این پس ملزم به ارائه خدمات غیرحجمی هستند، می‌توانند سقف مشخصی را در بازار رقابتی تعیین کنند تا مشترکان برای استفاده تا آن سقف با محدودیت حجم مواجه نشوند؛ به عنوان مثال سرویس اینترنتی با سرعت 512 کیلوبیت بر ثانیه و مصرف منصفانه 17 گیگابایت در ماه ارائه کنند.

تعرفه های جدید اینترنت کشور

اما نکته در این است که مصوبه مذکور دست شرکتهای اینترنتی را برای بعد از گذر از مصرف منصفانه و کاهش سرعت اینترنت باز گذاشته است.

تبدیل اینترانت به اینترنت

فرض کنید سرویسی با سرعت یک مگابیت بر ثانیه و با مصرف منصفانه 25 گیگابایت در ماه را از یکی از شرکتهای اینترنتی خریداری کرده‌اید؛ زمانیکه مصرف شما در ماه از 25 گیگابایت عبور کند، آن شرکت اختیار دارد سرعت سرویس شما را به 128K کاهش دهد یا براساس اطلاع‌رسانی قبلی به شما حجم ترافیک اضافی بفروشد

در واقع معیار اصلی در این مصوبه بر آن است که سرویس سمت مشترک در زمان عبور از مصرف منصفانه، مانند گذشته قطع نشود و حداقل ارتباطی همواره بر روی خطوط مشترکان برقرار باشد.

این مصوبه در بند 5 ردیف ب مقررات حاکم بر تدوین و اجرایی شدن تعرفه در بخش ICT می‌گوید:

“پس از عبور از آستانه استفاده منصفانه ماهانه، دارنده پروانه می‌تواند نسبت به اعمال سیاست استفاده منصفانه و نسبت به کاهش سرعت کاربر تا حداقل سرعت Kbps 128 اقدام کند یا آنکه براساس اطلاع‌رسانیهای قبلی انجام شده به کاربر و أخذ تاییدیه‌های مربوطه از وی، نسبت به فروش حجم اضافه ترافیک بین‌الملل و داخلی اقدام کند.

 

حال در چنین شرایطی، شرکت مخابرات ایران به عنوان بزرگترین بازیگر عرصه اینترنت ثابت کشور تعرفه‌های جدید اینترنت غیرحجمی خود را اعلام کرده که نرخهای اعلامی آن در بالاترین حد تعیین شده در جدول بالاست.

تعرفه های جدید اینترنت کشور

تعرفه های جدید اینترنت کشور

ما در فایل دی جدیدترین آموزش ها را برای شما فراهم نموده ایم

1 یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *