20 آوریل, 2024

بهترین همسر چه ویژگی هایی دارد

در این مقاله قصد داریم شما را با ویژگی های یک بهترین همسر دنیا آشنا کنیم پس تا آخر مقاله با ما همراه باشید

ویژگی ها بهترین همسر دنیا

زیبایی و نجابت

زیبایی بودن ، یک نقطه قوت است و می ‏تواند یک ملاک به شمار آید، اما تا زمانی  که با پاکدامنی، نجابت و تقوا در تعارض و اختلاف نباشد.جمال‏ اگر  یک معیار است، کمال‏ معیار برتری است.

رسول اسلام(ص) فرمود: (کسی که با زنی به خاطر مال و دارایی ازدواج کند، خداوند او را به حال خود واگذار می‏ کند و کسی که به خاطر جمال و زیبایی با او ازدواج کند، در او امور ناخوشایند خواهد دید، و کسی که به خاطر ایمان و ارزش‏های دینی، با او ازدواج نماید، خداوند همه آن امتیازات مادی و ظاهری را برای وی فراهم می‏کند.)

 

سلامت عقلی بالاتر از زیبایی

تدبیر امور زندگی و پیمودن راه سعادت و درستکاری و برطرف نمودن مشکلات زندگی مشترک کار آسانی نیست. متأسفانه بسیاری از افراد، مقید هستند که همسر زیبا داشته باشند، در صورتی که زیبایی در آمار جهانی بهداشت، فقط ۲۵ نمره دارد در حالی که  تفکر و اندیشه ۳۰۰ دارد.چگونه می‏ شود سلامت عقلی و هوش  یک نفر را قبل از ازدواج تشخیص داد و آن را بررسی کرد؟ پاسخ بسیار آسان است. افرادی که درجه هوشی خیلی پایین دارند، کاملاً در رفتار و کارهایشان مشخص است، پختگی لازم را ندارند، قدرت تشخیص آنها ضعیف است.

 

اصالت خانوادگی

مرد و زنی که در پی انتخاب همسر می‏ باشند، باید تلاش کنند تا حدی که برایشان میسر است با خانواده‏ هایی شریف و اصیل وصلت نمایند و از ازدواج با خانواده ‏های پست و فرومایه پرهیز نمایند؛ زیرا، غالبا با مشکلاتی روبه‏ رو خواهند شد. در خانواده‏های اصیل، والدین کوشیده ‏اند از نظر اخلاقی و رفتاری برای فرزندان خود نمونه و الگو باشند و بدون تردید پدر و مادر صالح از نظر ارثی نیز سرمایه‏ های بس گران بهایی را به فرزندان خود انتقال می‏ دهند.

افرادی که در خانواده‏ای اصیل رشد می‏یابند، سجایای اخلاقی را از پدر و مادر خود به ارث می‏برند و در برخورد با دشواری ها و فراز و نشیب های زندگی، هرگز از جاده درستی و راستی خارج نمی‏ شوند.

 

شرکت کنید : تست پیدا کردن بهترین همسر

داشتن اخلاق نیکو و خوش اخلاق بودن

اخلاق نیکوی همسر، نقش مؤثری در زندگی انسان دارد و باید مورد توجه کامل قرار گیرد، زیرا آنچه باعث تحکیم روابط است، حسن خلق است، نه امور مادی، مانند ثروت و زیبایی. همسرِ بداخلاق و ناسازگار، مایه غم و اندوه و کدورت گردیده، طراوت و شادابی را از طرف مقابل می ‏رباید.

 

حفاظت مالى

 

از مشخصه های مهم بهترین همسر آن است که از اموال همسر خود به نحو شایسته‏ اى مراقبت میکند.

اینجا بخوانید: ازدواج با بزرگتر از خود آری یا خیر ؟ شما پاسخ دهید

سخن آخر درمورد ویژگی های بهترین همسر

آرزوی هر مرد و زنی است که همسر ایده ‏آل پیدا کند که از همه زشتی‏ ها و نقص‏ ها به دور باشد و نقطه ضعفی نداشته باشد. گمان نمی ‏رود در دنیا چنین همسری پیدا شود که صددرصد کامل و بی ‏عیب و نقص باشد.

این نکته را تمام پسران و دخترانی که می‏ خواهند ازدواج کنند باید در نظر بگیرند که بسیار دشوار است همسر زندگی صددرصد بر وفق تمایلات و آرزوهای شخص باشد و جامع جمیع خوبی‏ ها از آب درآید و اصلاً آنچه مهم است، این نیست، بلکه مهم آن است که عشق و علاقه واقعی میان دو نفرباشد.

 

 

ما در فایل دی جدیدترین آموزش ها را برای شما فراهم نموده ایم

1 یک پینگ

  1. پینگ بک: تست پیدا کردن بهترین همسر | فایل دی

دیدگاهتان را بنویسید