19 آوریل, 2024

پرطرفدارترین سریال های تلویزیون ایران

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید پرطرفدارترین وماندگارترین سریال های تاریخی سینما ایران چه بوده است. در ادامه مروری بر این سریال ها خواهیم داشت.

برخی از این سریال ها ماندگار تر و پرطرفدار تر بودند که در این مقاله نگاهی کوتاه به ماندگارترین سریالهای تاریخی تلویزیون خواهیم انداخت .

سریال سربداران

سریال سربداران که اولین سریال تاریخی صدا و سیمای ایران هست , اثر هنری فاخری هست که تعداد زیادی از هنرپیشگان پیروز امروز سینما و تلویزیون کشورمون بخشی از شهرت و محبوبیت خود را مدیون حضور در این سریال میباشند که پیرامون دوره اي از تاریخ پرافتخار سرزمین خراسان به جلوداری مردم سبزوار و نواحی اطراف آن از جمله باشتین در قرن هشتم هجری ساخته شد.

حکایت سربداران در قرن هشتم در سبزوار رخ میدهد و محور رخدادهای آن شورش سربداران خراسان به رهبری شیخ حسن جوری علیه حضور مغول ها در ایران هست. این شورش که می‌توان از آن بعنوان الهام بخش تعداد زیادی از حرکات آزادیبخش و تحرک هاي مردمی بعد از آن تاریخ یاد کرد, چنان سرشار از جذابیت هاي دراماتیک هست

 

پرطرفدارترین سریال های تلویزیون ایران

 

سریال پرطرفدار امیرکبیر

امیرکبیر یکی از سریالهای پرطرفدار دهه 60 تلویزیون در ژانر تاریخی هست که پرویز زاهدی فیلمنامه آن را نوشته و سعید نیکپور آن را کارگردانی کرد. خود او در این سریال در کنار ایرج راد , محمد فرمانبردار , فخری خوروش , ژاله علو و … به ایفای نقش پرداخت. این آلبوم تلویزیونی سال 1363 ضبط و اکران آن از اردیبهشت ماه سال 1364 از شبکه یک شروع شد. این سریال آن چنان در دل مردم تاثیر گذاشت که هنوز هم مردم سعید نیکپور را به همان اسم امیرکبیر می شناسند.

پرطرفدارترین سریال های تلویزیون ایران

 

 

سریال به یاد ماندنی کوچک جنگلی:
کوچک جنگلی یکی از به یادماندنی ترین سریالهای دهه ٦٠ که بهروز افخمی را به سینما و تلویزیون ایران معرفی کرد.کوچک جنگلی یکی از سریالهای تلویزیون ایران در دهه 60 هست؛ که در ژانر تاریخی, حماسی و سیاسی به کارگردانی بهروز افخمی و با حضور جمع کثیری از هنرمندان ساخته شده هست.

 

 

سربال زیبای مردان آنجلس:

مردان آنجلس, حکایت مردانی خداپرست هست که به دلیل ستم و جور سلطان زمان و هم‌چنین حفظ ایمانشان, از شهر گریخته و در غاری پناه می‌گیرند. آنان که دست یاری خدا و الطاف الهی پشتیبانشان هست, به خوابی عمیق فرو می‌روند. . .این سریال در ژانر مذهبی و تاریخی به کارگردانی فرج الله سلحشور در سال 1376 و 1377 ساخته شده هست.

پرطرفدارترین سریال های تلویزیون ایران

پرطرفدارترین سریال های تلویزیون ایران

پرطرفدارترین سریال های تلویزیون ایران

سریال در چشم باد:

«در چشم باد» وقایع سیاسی و اجتماعی اتمام قاجار و نخست سلطنت پهلوی, جنگ دوم جهانی و سال هاي اول بعد از پیروزی انقلاب را در کنار حکایت زندگی قهرمانش روایت می‌کند. این سریال که ساخته شدنش پنج سال, از سال ٨٢ تا ٨٧ زمان برد, حکایت پرفرازونشیب عاشقانه ها و شکست هاي خانواده اي هست که لحظات تلخ و شیرین زندگی شان از دوره شورش میرزا کوچک جنگلی تا آزادسازی خرمشهر را دربر می گیرد.

 

 

سریال مریم مقدس:

مریم مقدسنام فیلمی ایرانی به نویسندگی و کارگردانی شهریار بحرانی هست. این فیلم محصول سال 1379 می‌باشد که نقش اصلی این فیلم را شبنم قلی خانی ایفا کرده هست.

خلاصه حکایت مریم مقدس:شانزده سال قبل از میلاد مسیح «ع زمانی که مردم منتظرند تا مسیحای موعود متولد شود, فرزند عمران دختر می‌شود و مادرش اسم طفل را مریم انتخاب می‌کند و چون قبل از تولد عهد بسته که وی را تا زمان بلوغ به خدمت در معبد مقدس بگمارد, به معبد می‌رود, اما تا اکنون پای دختری به معبد باز نشده.

حضرت زکریا تلاش می‌کند که با تمامی مخالفت هاي روحانیان یهودی مریم در معبد بماند و تدریجی با وجود الهامات به مریم, مردم به سوی او جلب می‌شوند. اما بعد از یک رخداد مریم از معبد رانده میشود. در همان موقع با خواست خداوندی مریم «س آبستن میشود و همین موضوع بدگمانی مردم را برمی انگیزد. هرود که از تولد طفل احساس ناامنی می‌کند حکم قتل نوزاد را می‌دهد, اما نوزاد به جهان می‌آید و با گفتگو کردن در گهواره همۀ را مبهوت میکند

 

سریال تاریخی امام علی «ع» :

سریال امام علی «ع» پرطرفدار ترین, قدرتمندترین و گرچه تاثیرگذارترین سریال تاریخی- مذهبی که درمورد تاریخ صدر اسلام در تلویزیون بود. این سریال چنان پیروز بود که نه تنها برترین و دست کم پرطرفدار ترین کار کارنامه داود میرباقری لقب گرفت, بلکه تبدیل شد به سرمشقی برای فرآوری آثاری از آن جنس چون تنهاترین سردار و ولایت عشق؛ که هر دو توسط مهدی فخیم زاده جلوی دوربین رفتند؛ اما حتی نتوانستند سایه اي از سریال امام علی «ع» نیز باشند…

امام علی با عنوان دیگر شهید کوفه اسم سریالی تاریخی هست که به کارگردانی داوود میرباقری در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تهیه و ساخته شده هست. این سریال محصول سال 1375-1370 هست.

 

سریال تاریخی و به یاد ماندنی یوسف پیامبر :

یوسف پیامبر کاری عالی از فرج الله سلحشور پیرامون زندگی حضرت یوسف «ص» هست .در سریال یوسف پیامبر مصطفی زمانی, محمود پاک نیت, کتایون ریاحی, جعفر دهقان, عباس امیری, جهانبخش سلطانی, رحیم نوروزی, مهوش صبرکن, الهام حمیدی, پروانه معصومی, لیلا بلوکات و … به ایفای نقش پرداخته اند.

مصطفی زمانی و کتایون ریاحی در سریال تاریخی یوسف پیامبر

 

ما در فایل دی جدیدترین آموزش ها را برای شما فراهم نموده ایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *