29 مارس, 2024

محدودیت های تازه چین برای کودکان گیمر

محدودیت های تازه چین برای کودکان گیمر

 کودکان چینی به دلیل اینکه زمان زیادی را به بازی‌های رایانه‌ای می‌پردازند سلامت چشم آنها در معرض خطر قرار می گیرد به همین دلیل هم دولت چین قصد دارد مدت زمان بازی کودکان با انواع بازی‌های رایانه‌ای را محدود کند.

مدتی پیش وزارت بهداشت چین گزارش داد برگزاری لیگ‌های بازی آنلاین و افزایش مدت زمان خیره شدن کودکان به صفحات موبایل یا انواع نمایشگر به بینایی آنان آسیب می‌زند و اختلالاتی مثل نزدیک بینی را به همراه می‌آورد. به همین دلیل محدود کردن زمان بازی رایانه‌ای کودکان مورد تأکید قرار گرفته است.

البته این خبر چندان به مذاق فعالان صنعت بازی در چین خوش نیامده است چرا که آنها به این ترتیب بخش زیادی از درآمد خود را از دست می‌دهند.اکنون چین با همکاری وزارت آموزش و پرورش یک برنامه جدی برای کنترل نرخ استفاده از انواع بازی‌ها ترتیب داده است. در این برنامه رئیس جمهوری چین خواستار توجه بیشتر به مشکل نزدیک بینی در کودکان شد و البته این موضوع مورد تأیید سایر وزارتخانه‌ها نیز قرار گرفت.

وزارت آموزش و پرورش چین همچنین قصد دارد میزان تکالیف الکترونیک کودکان را در طول تعطیلات کمتر کند تا کودکان به بهانه انجام تکالیف، سراغ فضای مجازی نروند. به‌عنوان بخشی از برنامه جدید، مقامات تعدادی از بازی‌های آنلاین و عناوینی جدید را تنظیم و کنترل خواهند کرد.

در کنار این موضوع، سیستم یادآوری مناسب برای هر سن نیز ایجاد خواهد شد تا به کاربر در خصوص استفاده افراطی از فضای مجازی هشدار دهد. چین یکی از کشورهایی است که بزرگسالان نیز به بازی‌های رایانه‌ای و به طور کلی اینترنت اعتیاد دارند و حتی تاکنون چندین کمپ ترک اعتیاد اینترنتی نیز در این کشور ایجاد شده است.

کشف نورون‌های جدید برای درمان وزوز گوش

ما در فایل دی جدیدترین آموزش ها را برای شما فراهم نموده ایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *