19 مارس, 2024
احمد عراقچی معاون ارزی بانک مرکزی بازداشت شد

فوری: احمد عراقچی معاون ارزی بانک مرکزی بازداشت شد

محسنی اژه ای گفت: در راستای مبارزه با مفاسد اقتصادی، معاون ارزی بانک مرکزی که ظاهرا برکنار هم شده بود بازداشت و به زندان منتقل شده است.

وی افزود که چندین نفر دیگر از جمله یکی از کارمندان یکی از معاونان رئیس جمهور نیز بازداشت شده اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه در این باره گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده اخلالگران در نظام پولی و ارزی کشور پرونده سه نفر از کسانی که تکمیل شده بود با صدور کیفر خواست به دادگاه ارسال شد و چند نفر از جمله معاون ارزی بانک مرکزی (شنیدم اخیرا کنار گذاشته شده بودند) تحت تعقیب قرار گرفتند و بازداشت شدند.

اژه‌ای در ادامه به میزان گفت: یکی از کارمندان یکی از معاونین رییس جمهور و ۴ نفر از دلالان ارزی هم که در این خصوص فعالیت غیر مجاز داشتند، تحت تعقیب قرار گرفتند و بازداشت شدند. همچنین یک صراف غیر مجاز نیز احضار و پس از تحقیقات و تفهیم اتهام با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.

 

این اقدام در حالی رخ می‌دهد که دستگاه قضا مدتی‌ست بررسی پرونده های فساد اقتصادی را در اولویت کاری خود قرار داده و در این راستا، چندتن از افرادی که در بازار ارز و سکه فعالیت می‌کردند را بازداشت و روانه زندان کرده است. بررسی‌هایی که به اختلالات بازار خودرو نیز کشیده شده و به دستگیری هایی در این ارتباط هم منجر شده است.

این در حالی است که گفته می‌شود عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی، در آغازین روز‌های کاری خود، احمد عراقچی معاون ارزی بانک مرکزی را که در دوره ولی‌الله سیف، رئیس کل پیشین بانک مرکزی به این سمت منصوب شده بود، برکنار کرده است

 

ما در فایل دی جدیدترین آموزش ها را برای شما فراهم نموده ایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *