29 مارس, 2024

عوارض مصرف شراب قرمز

عوارض مصرف شراب قرمز

نوشیدن شراب می تواند عوارض جانبی هم برای افراد در پی داشته باشد. شراب به افزایش کلسترول خوب خون کمک می کند و از تشکیل کلسترول بد جلوگیری می کند. علاوه بر این نظریه هایی وجود دارد که بیان می کند فلاونوئیدهای موجود در انگور می تواند آنزیم های حل کننده لخته خون را افزایش دهد. زمانی که خون لخته می شود جریان خون کاهش می یابد و همین امر به سکته یا حمله منجر می شود.

مواد شیمیایی گیاهی موجود در شراب همچون تانن ها، ممکن است از لخته شدن خون جلوگیری کنند. همچنین مصرف شراب با افزایش اشتها مرتبط است و می تواند باعث افزایش مصرف غذا در میان جمیعت آسیب پذیر همچون کهنسالان شود. با اینحال نوشیدن شراب می تواند مشکلات زیادی برای بدن داشته باشد. از جمله این مشکلات می توان به افزایش فشار خون، سیروز کبدی، واکنش های آلرژیک، انواع مختلفی از سرطان، کمبود خواب، سرطان سینه، آسیب مغزی، اسیب قلبی و پانکراس ملتهب نام برد. نوشیدن شرایط می تواند نرخ آسیب های عمومی، خشونت، مرگ را افزایش دهد.

در ادامه سعی می کنیم برخی از خطرات مصرف شراب را با هم مرور کنیم.

کمبود خواب:

برخی از افراد زمانی که شراب مصرف می کنند ممکن است کمی حالت خواب آلوده داشته باشند. این شرایط بدین خاطر رخ می دهد که الکل هضم نمی شود و به طور مستقیم از طریق دیواره شکم و دیواره روده کوچک وارد جریان خون می شود. زمانی که الکل وارد جریان خون می شود به هر سلولی در بدن مهاجرت می کند و فعالیت سلولی را تحت تاثیر خود قرار می دهد. اما به خاطر داشته باشید که این حس خواب آلودگی کوتاه مدت است و زیاد طول نمی کشد. بعد از چند وقت ممکن است به جای خواب عمیق تر، خواب سبک تری را تجربه کنید. از لحاظ فیزیکی فعال بودن و کاهش مصرف الکل می تواند به بهبود خواب کمک کند.

چاقی:

برای برخی از افراد یک لیوان شراب می تواند اثرات بسیار زیادی داشته باشد. ۵ اونس (۱۴۰ گرم) از شراب حدود ۱۰۰ کالری وارد بدن می کند. یک شیشه ۱۲ اونسی از آن به طور میانگین ۱۸۰ کالری دارد. اما برخی از شراب های غنی شده و دسرهای آن در برگیرنده مواد حل شده ای هستند که می توانند کالری آن را بالاتر ببرند. به همین خاطر اگرچه یک یا دو لیوان شراب ۲۰۰ کالری وارد بدن می کند اما به خاطر داشته باشید که نوشیدن زیاد آن مرتبط با مصرف غذاهای زیاد و کاهش نرخ ورزش است.

بیماری های قلبی:

همیشه نگه داشتن حد اعتدال در مصرف هر چیزی مهم بوده است. یک بار نوشیدن شراب برای زنان و دو بار نوشیدن شراب برای مردان ممکن است مزایای مرتبط با سلامتی را فراهم آورد اما زمانی که این موضوع به یک عادت تبدیل می شود و مصرف آن بالاتر می رود ممکن است فرد را در معرض بیماری های قلبی متعددی قرار دهد. مصرف زیاد الکل می تواند به افزایش فشار خون منجر شود و به نارسایی قلبی و سکته بیانجامد. علاوه بر این مصرف زیاد این ماده باعث افزایش تری گلیسیرید خون می شود و ضربان قلب را نامنظم می کند. برای افرادی که واقعا به سلامت قلب خود فکر می کنند توصیه می شود بر روی خوردن مواد غذایی بهتر و انجام تمرینات ورزشی تمرکز کنند تا سلامت قلب خود را بهبود ببخشند.

باروری:

اگرچه اثرات و عوارض احتمالی مصرف الکل در طول بارداری همچون نقص جنین و وزن اندک نوزاد به هنگام تولد به خوبی شناخته شده است اما این اثرات در مردان زیاد بررسی نشده است. برای مردان مصرف زیاد الکل می تواند سطح تستوسترون را کاهش دهد، تحرک اسپرم ها را کمتر نماید و باعث اختلال در نعوظ شود. به همین خاطر زنان و مردانی که به دنبال بچه دار شدن هستند بهتر است این خطرات را مدنظر داشته باشند و مصرف الکل خود را کمتر نمایند یا کلا متوقف کنند.

پانکراتیت:

مصرف زیاد الکل همچون شراب می تواند به پانکراتیت حاد منجر شود. اگر در حال حاضر پانکراتیت مزمن دارید مصرف شراب می تواند نشانه های شما را بدتر کند. یکی از مقالات موجود در سال ۲۰۱۷ نشان می دهد ارتباط بین مصرف الکل و پانکراتیت در طول ۱۰۰ سال شناسایی شده ولی هنوز معلوم نیست چرا برخی از افراد الکلی دچار پانکراتیت می شوند و برخی به چنین شرایطی مبتلا نمی شوند. متاسفانه داده های اندکی در مورد مقدار الکل مصرفی، الگوی نوشیدن، نوع الکلی که می توان مصرف کرد و سایر عادت ها همچون عادت های رژیمی غذایی و سیگار کشیدن و اثرات این موارد بر روی پانکراتیت وجود دارد. اما به خاطر داشته باشید که کاهش مصرف الکل یا اجتناب از آن می تواند مانع از عود پانکراتیت حاد شود و درد در طول پانکراتیت مزمن را کمتر نماید.

 

ما در فایل دی جدیدترین آموزش ها را برای شما فراهم نموده ایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *