28 مارس, 2024
ضرر قرص لاغری

ضرر قرص‌های لاغری و تناسب‌اندام برای بدن انسان

ضرر قرص‌های لاغری و تناسب‌اندام برای بدن انسان

 دانشمندان اخیراً ضمن بررسی طیف وسیعی از مکمل‌های «کاهش وزن» یا «کمک تمرینی» به این نتیجه رسیده‌اند که این قرص‌ها می‌تواند برای مصرف‌کنندگان مُضر باشد.

سازمان جهانی ضد دوپینگ / WADA تمامی ورزشکاران را از مصرف هرگونه دارو یا مکمل حاوی هیجنامین higenamine(آگونیست بتا 2) که اثر سمی روی قلب دارد، منع کردند.

علی‌رغم این ممنوعیت، اغلب کارخانه‌های دارویی هنوز از این ماده در تولید مکمل‌ها استفاده می‌کنند.

«جان تراویس» از مرکز بین‌المللی NSF در «ان آربر» میشیگان اخیراً فاش ساخته است که نه‌تنها اغلب کارخانه‌های دارویی از هیجنامین استفاده می‌کنند، بلکه بیشتر آن‌ها حتی دوز استاندارد را رعایت نکرده و روی جلد دارو منتشر نمی‌کنند و از سوی دیگر کاربران نیز قادر به شناسایی میزان دوز استفاده‌شده در دارو نیستند.

قرص های لاغری را می توان از داروخانه، با نسخه پزشک و یا به صورت آنلاین خرید کرد. به دلیل سهولت دسترسی به این قرص ها از طریق آنلاین یا تهیه آن از فروشگاه ها، اغلب افراد وسوسه می شوند مصرف این قرص ها با نام های مختلف را تجربه کنند .

قرص های لاغری شامل مواد مختلفی است که مجموع آن ها باعث کاهش وزن می شود. در عین حال روش کاهش وزن در قرص های مختلف متفاوت است. به عنوان مثال بعضی از این قرص ها با کاهش اشتها و کم خوردن به کاهش وزن کمک می کنند در حالی که سایر قرص ها، مانع جذب چربی در بدن می شوند. بنابراین قرص های لاغری نمی توانند متابولیسم بدن را بالا برده و از این طریق به لاغر کردن انسان ها بپردازند و تبلیغاتی که در این زمینه میشه غیر قابل قبول هست. چراکه متابولیسم بدن توسط غده تیروئید و هورمونی که ترشح می کند کنترل می شود .

سرعت اینترنت‌تان را اینگونه آزمایش کنید

گفتنی است 24 داروی زیر در این تحقیق به شرح زیر شناسایی شدند که 5 دارو در حد استاندارد(بدون ذکر دوز روی جلد) و مابقی از هیجنامین بیش‌ازاندازه استفاده می‌کنند:

Adrenal Pump, Apidren, Beta-Stim, Burn-HC, Defcon1 Second Strike, Diablo, DyNO, Gnar Pump, Higenamine, High Definition, HyperMax, iBurn2, Liporidex Max, Liporidex PLUS, LipoRUSH DS2, N.O. Vate, OxyShred, Prostun-Advanced Thermogenic, Pyroxamine, Razor8, Ritual, Stim Shot, ThermoVate, and Uplift

سازمان غذا و داروی آمریکا در نظر دارد تا میزان استفاده از هیجنامین را در تولید دارو و همچنین تجویز توسط پزشک را وارد فاز قانونی و اجباری خود کند.

ما در فایل دی جدیدترین آموزش ها را برای شما فراهم نموده ایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *