28 مارس, 2024

شناسایی سریع انواع باکتری‌ها با اپلیکیشن موبایل

خبرگزاری مهر: در حالی که با استفاده از روش های متداول برای شناسایی باکتری های مختلف به حداقل ۱۸ تا حداکثر ۲۸ ساعت زمان نیاز است، در این روش جدید به سرعت می توان ماهیت یک باکتری را شناسایی کرد و همین امر تشخیص درست بیماری ها و درمان افراد بیمار را تسهیل کرده و هزینه های این کار را نیز کاهش می دهد.

برنامه یادشده از دوربین گوشی و همین طور یک کیت تشخیص مجزا به نام smaRT-LAMP بهره می گیرد که متشکل از چراغ ال ای دی، سانتریفیوژی کوچک و یک جعبه مقوایی است که از آن برای بررسی ادرار، خون و مدفوع بیمار استفاده می شود. تولید این کیت کمتر از ۱۰۰ دلار هزینه دارد.

کیت یادشده با استفاده از هیدروکسید سدیم، مواد پاک کننده و گرما نمونه دریافتی از بیمار را بررسی و مشخص می کند آیا باکتری خطرناک و بیماری زایی در بدن بیمار وجود دارد یا خیر.

پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا می گویند با تکمیل این کیت می توان از آن در نقاط دورافتاده جهان برای تشخیص بیماری های خطرناک استفاده کرد. اپلیکیشن همراه با این کیت با مشاهده تصاویر دریافتی با دوربین گوشی می تواند به تشخیص درست بیماری ها کمک کند. این برنامه که Bacticount نام دارد، فعلا با گوشی های اندرویدی سازگاری دارد.

گوگل، خریدهای کارت‌های اعتباری را ردیابی می‌کند

ما در فایل دی جدیدترین آموزش ها را برای شما فراهم نموده ایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *