29 مارس, 2024
تاثیر بی نظیر گردو برای زنان باردار

تاثیر بی نظیر گردو برای زنان باردار

مهمترین گردو های موجود دردنیا معروف به گردوی ایرانی است، زیرا ابتدا از ایران به خاور میانه و از آنجا به یونان و روم و سپس به انگلستان و بعد به آمریکا برده شده است.

گردو ی ایرانی تنها گونه‌ای از این خانواده است که مغز آن از نظر خوراکی مصرف اقتصادی دارد. گردوی معمولی درختی است یک پایه که بلندی آن از ۱۰ تا ۲۵ متر قابل تغییر است، گردو دارای برگهای مرکب شانه‌ای است و درختی یک پایه است که گلهای نر و ماده روی یک درخت به صورت جدا گانه ظاهر می‌شوند.

تاثیر بی نظیر گردو برای زنان باردار

گامت‌های ماده گردو دگر گشن است گرده افشانی آن به وسیله باد انجام می‌شود و حشرات در آن نقشی ندارند.برابر بررسی‌های دیرین شناسی گیاهی و گرده‌شناسی در روی کرهٔ زمین، گونه‌های مختلف گردو از زمان‌های بسیار قدیم به ویژه از دوران سوم زمین‌شناسی وجود داشته است. از دوران چهارم زمین‌شناسی به بعد آثار درخت گردو از جمله گردهٔ آن در کشورهای اروپای شرقی به دست آمده است.

درخت گردو را آسیای غربی و نواحی هیمالیا می‌دانند. مغز گردو نوعی خشکبار مقوی است که با خارج کردن آن از پوسته سخت گردو قابل استفاده‌است. مغز گردو را با نام غذای مغز نیز بیان کرده‌اند، زیرا مغز گردو سرشار از امگا۳ است که باعث کارکرد بهتر مغز می‌شود.

تاثیر بی نظیر گردو برای زنان باردار

۱۵ درصد از چربی‌های مغز گردو از نوع غیر اشباع است که برای سلامتی بدن بسیار مفید و سودمند هستند.یک چهارم فنجان مغز گردو، در حدود ۸٫۹۰ درصد نیاز روزانه بدن به این چربی ضروری را تامین می‌ کند.

از فایده ها و تاثیرات مفید مصرف گردو برای مادران حامله و جنین آنها چقدر اطلاع دارید این دانه روغنی چه تاثیراتی بر جنین میگذارد؟ضریب هوشی جنین هایي که مادران انها در زمان بارداری گردو مصرف کرده اند بالاتر است همینطور مادارن آنها از مریض یهای روده اي و سوء تغذیه در امان خواهند ماند .

تاثیر بی نظیر گردو برای زنان باردار

تاثیر بی نظیر گردو برای زنان باردار

گردوی ایرانی یک خشکبار مقوی است و مصرف روزانه یک شماره ازآن برای زنان آبستن توصیه میشود.بانوان حامله میتوانند روزی یک شماره گردو میل کنند، زیرا خوردن این خشکبار مقوی موجب تقویت عمومی بدن مادر شده، ذهن جنین را تقویت می کند و همینطور باعث میشود تا پس از زایمان زیبایی پوست شکم خودرا حفظ کنند.

گردو خون ساز و تصفیه کننده خون، درمان­ کننده بیماری­هاي ریوی و مسکن دل پیچه است مربای گردو، ملین بوده و آپاندیس را تقویت می کند، خوردن گردو از تشکیل سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا پیشگیري کرده و خوردن آن با انجیر و موز مقوی حواس و مغز است .

تاثیر بی نظیر گردو برای زنان باردار

چون گردو دارای مس می باشد بنابر این به جذب آهن در بدن کمک می کند گردو از بروز حمله قلبی پیشگیری می کند.

گردو با داشتن مواد مغذی زیاد غذای بسیار خوبی است ولی مثل هر چیز دیگر نباید در خوردن آن زياده روي کرد و از پنج عدد در روز بیشتر مصرف بشود زیرا برای سلامتی زیان آوراست. زیاده روی در مصرف گردو ، باعث ورم لوزه و زخم دهان میشود. مخصوصا گردو برای گرم مزاج ها خوب نیست

ما در فایل دی جدیدترین آموزش ها را برای شما فراهم نموده ایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *