29 مارس, 2024

بهترین میوه های برای درمان کم خونی

بهترین میوه های برای درمان کم خونی

کم خونی چیزی هست که افراد زیادی با اون سروکار دارن البته کم خونی اگه از نوع مینور باشه مشکلی پیش نمیاد و افراد زندگی طبیعی خودشون رو دارند برای درمان و کم کردن اثر کم خونی بعضی میوه ها تاثیر به سزایی دارند که در ادامه برای شما چند مورد از میوه ها که برای درمان کم خونی موثر هستند آورده شده است.

گرچه میوه ها نمی توانند به طور کامل کم خونی را درمان کنند اما برای بدن بسیار ضروری اند زیرا موجب جذب آهن می شوند. به عنوان مثال متخصصان تغذیه توصیه می کنند که بعضی از غذاهای سرشار از آهن همراه با مقدار کمی لیمو میل شود زیرا به جذب آهن غذا کمک می کند. البته میوه ها نه تنها در جذب آهن مؤثرند بلکه سرشار از ویتامین ها هستند که به اثبات آهن بدن و جبران کمبود کمک می کنند.

بهترین میوه های برای درمان کم خونی

بهترین میوه های برای درمان کم خونی

اول از همه لیمو و پرتقال 

مرکبات سرشار از ویتامین C هستند که برای عملکرد صحیح بدن ضروری هستند. همراه با صبحانه آب پرتقال بنوشید و جو دو سر، توت فرنگی، گردو و بادام را در برنامه تغذیه خود بگنجانید. همراه با سالاد نیز حتما کمی آب لیمو استفاده نمایید. این خوراکی ها در جبران کم خونی بسیار مؤثرند.

آلو

آلو را باید جز بهترین میوه ها با خواص درمانی دانست. این میوه خوشمزه هضم را تسهیل می کند، یبوست و التهابات را تسکین می دهد، انرژی زاست و منبع غنی از آهن محسوب می شود. به علاوه، یکی از مزایای آن این است که می توان میوه را به شکل تازه یا خشک استفاده کرد. آلو برای کسب انرژی در میان وعده یا صبحانه عالی است. این میوه پس از مرکبات برای درمان کم خونی بسیار مؤثر خواهد بود.

برای درمان یبوست چه بخوریم؟

سیب و گلابی

سیب بسیار مغذی است. حتما شما هم شنیده اید که مصرف روزانه یک عدد سیب مانع از ابتلا به بیماری ها می شود. گلابی نیز میوه ای با خواص بسیار و طعم بی نظیر است. یک راهکار ساده برای بهره مندی از فواید این دو میوه، تهیه اسموتی سیب و گلابی برای صبحانه است. کافی است یک عدد سیب و گلابی را پوست بگیرید، داخل مخلوط کن بریزید و یک لیوان آب به آن بیافزایید. این اسموتی بسیار خوشمزه است و می تواند مقدار هموگلوبین خون را افزایش دهد.

انار

همه ما می‌دانیم که انار یکی از موثر‌ترین میوه‌ها در جهت خونرسانی به بدن و رفع کم‌خونی است.

 

آسرولا
اگر در مناطقی زندگی می‌کنید که به این میوه دسترسی دارید حتما از خواص بیشمار آن بهره ببرید. این به معنای واقعی درمانگر است. اسرولا منبع خوب ویتامین C و آهن است. این میوه یکی از گونه‌های گیلاس بوده و زادگاه آن کشور هند است. البته امروزه در کشورهای دیگر نیز کشت می‌شود. این میوه علاوه بر ویتامین C، حاوی انواع ویتامین‌های دیگری مانند ویتامین‌های B6،B1، ویتامین A، فلاونوئیدها و مواد معدنی ضروری مانند آهن، کلسیم، فسفر، پتاسیم و منیزیم است

ما در فایل دی جدیدترین آموزش ها را برای شما فراهم نموده ایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *