28 مارس, 2024

امکان کنترل صوتی گوشی و تبلت‌های اندرویدی

 گوگل اپلیکیشن جدیدی به نام ویس اکسس عرضه کرده که استفاده از آن به افراد معلول و فراموشکار کمک می کند تا برای کنترل گوشی ها و تبلت های اندرویدی تنها از فرامین صوتی استفاده کنند.

امکان کنترل صوتی گوشی و تبلت‌های اندرویدی

نسخه آزمایشی Voice Access که فعلا تنها با سیستم عامل اندروید سازگاری دارد، از چند سال قبل عرضه شده بود. اما با اعمال تغییرات اساسی این برنامه سرانجام در دسترس عموم قرار گرفت.

اگر چه از مدتی قبل هم برخی امکانات گوشی ها و تبلت های اندرویدی با فرامین صوتی در دسترس بوده اند، اما از طریق Voice Access کنترل های دقیق تری با جزئیات بیشتر ممکن است. به عنوان مثال می توانید باصدای خود بر روی دکمه های مختلف کلیک کنید و در زمان اجرای برنامه ها و اپلیکیشن های مختلف از صدایتان برای فعال کردن قسمتهای مختلف بهره بگیرید یا در محیط اجرای یک برنامه بالا و پایین بروید و به داده های بیشتری دسترسی یابید.

Voice Access با تمامی برنامه های اندرویدی سازگار است و برای ویرایش متن و گفتگو با برنامه گوگل اسیستنت هم قابل استفاده است. برای تسهیل استفاده از این برنامه می توان برخی دستورات کلی را به اعداد نسبت داد و البته این تنظیمات هم قابل تغییر است. به عنوان مثال می توان بالا بردن صدا را برای عدد ۲ و روشن کردن بلوتوث را برای عدد ۵ برنامه ریزی کرد. همچنین می توان برای فعال شدن هر برنامه نیز عددی را در نظر گرفت تا با ادای عدد ۱۵ برنامه جیمیل در دسترس قرار بگیرد.

برای ویرایش کلمات تنها کافیست جمله ” …. را با …. جایگزین کن.” را بیان کرده و برای پاک کردن یک خط از نوشته هم باید عبارت “خط …. را پاک کن” بیان کنید. فهرست کاملی از این دستورات صوتی قابل درک در بخش تنظیمات برنامه Voice Access در دسترس است.

ما در فایل دی جدیدترین آموزش ها را برای شما فراهم نموده ایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *